Bu çalışmanın
amacı, hukuk fakültesi öğrencilerinin okul ve iş yaşamı açısından muhasebe
dersinin rolünün incelemektir. Bu amaçla Erzincan Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Genel Muhasebe dersini seçen öğrencilere yönelik bir anket hazırlanmıştır.
Anket Genel Muhasebe dersini seçen, 88 öğrenciye uygulanmıştır.
Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı
kullanılarak t testi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda cinsiyet değişkenine göre, genel
muhasebe dersinin şirketleri tanımaya ve ticari olayları hesap üzerinde
izlemeye yardımcı olacağı ile bu dersin başarılı olmak için kendilerini motive
ettiği hususunda istatiksel olarak fark bulunmuştur. Ayrıca bütün öğrenciler
2,48 ortalamayla Genel Muhasebe dersinin ileri boyutlarını merak ettikleri,
2,83 ortalamayla bu dersin not ortalamamı yükselteceği, 2,91 ortalamayla bu
dersin ilgilerini çektiğini, 2,93 ortalamayla bu dersin özel yaşamımda faydalı
olacağını görüşlerine kısmen katıldıklarını ifade etmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 17, 2017 |
Submission Date | September 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 2 |