Çevrimiçi sosyal ağlar,
bireylerin tercihlerini şekillendirerek sektörleri doğrudan etkilerler. Bu
bağlamda, sosyal medyanın günümüzde bir pazarlama aracı olarak görülüyor olması
bir tesadüf değildir. Bu çalışma, çevrimiçi sosyal ağların turistlerin
konaklama tercihleri üzerine etkilerini ülke bazlı bir analiz ile araştırmayı
amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, 497 katılımcıdan oluşan geniş
bir örnekleme dair anket uygulaması sonuçlarına yer verilmektedir. Anket
sonucunda elde edilen veriler frekans dağılımları, Tek Yönlü ANOVA Testi,
Tamhane t Testi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılarak analiz edilmektedir.
Temel bulgular, Türk turistlerin çevrimiçi sosyal ağları sıklıkla
kullandıklarını, tecrübelerini bu ağlarda paylaşma eğiliminde olduklarını ve
ayrıca araştırma ve paylaşım tutumlarında eğitime göre farklılıkların söz
konusu olduğunu işaret etmektedir. Bu çalışma, Türkiye’den geniş bir örnekleme
dair veriler ile elde edilmiş detaylı bulgular sunarak ilgili literature katkı
yapmayı hedeflemektedir.
Online social networks directly influence the sectors
by shaping the preferences of individuals. In this respect, it is not a
coincidence that social media is seen as a digital marketing tool today. In
this context, this study aims to examine the impacts of online social networks
on accommodation preferences of tourists with a country case analysis. In
accordance with this purpose, a questionnaire has been conducted with a large
sample of 497 respondents. Data has been analysed using the frequency
distributions, One-Way ANOVA Test, Tamhane t Test and Pearson Correlation
Analysis. The main findings indicate that Turkish tourists use online social
networks frequently, they intend to share their experiences and also there are
differences in research and sharing attitudes as to education level. This study
intends to make a contribution to the related literature by providing detailed
evidences with a large sample from Turkey.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |