Eğitim ve spor bilimleri alanlarında özgün çalışmaların bir araya geldiği Education Science and Sports dergisinin 7. cildinin 1. sayısını sizlere sunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Dergimiz, disiplinlerarası bir perspektif benimseyerek eğitim ve spor bilimleri arasında köprü oluşturmayı ve bu alanların etkileşiminden doğan yeni bilimsel perspektifleri desteklemeyi hedeflemektedir. Mart 2025 sayımızda da siz değerli okuyucularımız için beş seçkin çalışma yer vermekteyiz.
Fatma Ersekman’ın Eğitimde etkili iletişim ve örgütlü çatışma başlıklı makalesi, beden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerilerini ve çatışma stillerini incelemekte, eğitimde karşılaşılan zorluklara yönelik çözüm önerileri sunmaktadır. Hüseyin Gezen, Şenol Karataş, Taha Karagöz ve Yusuf Ziya Ersöz’ün Öğretmenlerin örgütsel güveni çalışması, öğretmenlerin güven algılarının örgütsel bağlılık, özdeşleşme ve okulda kalma tutumlarına etkisini değerlendirmektedir. Hande Köse'nin 2024 Paris Olimpiyat Oyunlarında cinsiyet eşitliği: Instagram örneği başlıklı araştırması, kadınların sosyal medyada temsiline dair güncel bulgular sunmaktadır. Abdullah Yiğit Güngör'ün The relationship between home advantage and match results: the role of crowd size makalesi, "ev sahibi avantajı" kavramını ve seyirci yoğunluğunun maç sonuçları üzerindeki etkisini ele almaktadır. Ayla Karakullukçu ve Orhan Demir’in Spor bilimlerinde öğrenimine devam eden öğrencilerin mücadele sporlarına yönelik tutumları başlıklı çalışması, öğrencilerin mücadele sporlarına dair görüşlerini analiz etmektedir.
We are very pleased to present you the 1st issue of the 7th volume of Education Science and Sports, which brings together original studies in the fields of education and sport sciences. Our journal aims to bridge the gap between education and sport sciences by adopting an interdisciplinary perspective and to support new scientific perspectives arising from the interaction of these fields. In our March 2025 issue, we include five outstanding studies for our esteemed readers.
Fatma Ersekman's article titled Effective communication and organised conflict in education examines the communication skills and conflict styles of physical education teachers and offers solutions to the difficulties encountered in education. Hüseyin Gezen, Şenol Karataş, Taha Karagöz and Yusuf Ziya Ersöz's study on teachers‘ organisational trust evaluates the effect of teachers’ trust perceptions on organisational commitment, identification and retention attitudes. Hande Köse's research titled Gender equality in the 2024 Paris Olympic Games: The case of Instagram presents current findings on the representation of women on social media. Abdullah Yiğit Güngör's article The relationship between home advantage and match results: the role of crowd size discusses the concept of ‘home advantage’ and the effect of crowd size on match results. Ayla Karakullukçu and Orhan Demir's study titled Attitudes of students studying in sports sciences towards combat sports analyses students' views on combat sports.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other), Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Editorial |
Authors | |
Early Pub Date | March 25, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | March 23, 2025 |
Acceptance Date | March 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |