We wanted to conduct a review of the problems faced by urology residents during the COVID-19 pandemic and to present and emphasize recommendations to these problems.
The databases search was performed with the keywords 'COVID-19', 'SARS-Cov-2', 'Urology', 'Residency', and 'Training' on PubMed by three experienced urologists. Screening, eligibility, and inclusion criteria were identified for use within the PRISMA protocol. 42 reports (70 %) which met the inclusion criteria were included in this review. The types of these reports were: 8 editorial papers, 5 letters, 4 reviews, and 2 comments. 23 of the 42 reports are original articles. Almost all original articles were survey studies and focused on COVID-19's impact on the mental health, and educational programs of urology residents.
Urology residents should be ready and start using more of the virtual educational methods, and urology residency program directors should give more importance to new teaching modes instead of traditional methods because of the unknown start time, and unknown conditions, of the post-pandemic period.
Üroloji asistanlarının COVID-19 pandemisi sürecinde karşılaştıkları sorunların bir değerlendirmesini yapmak ve bu sorunlara yönelik önerileri sunmak ve vurgulamak için bu çalışmayı planladık.
Üç deneyimli ürolog tarafından 'COVID-19', 'SARS-Cov-2', 'Üroloji', 'İhtisas' ve 'Eğitim' anahtar kelimeleri ile PubMed veritabanı araması yapıldı. PRISMA protokolü kullanılarak tarama, uygunluk ve dahil edilme kriterleri belirlendi. Dahil edilme kriterlerini karşılayan 42 çalışma (%70) bu incelemeye alındı. Bu çalışmaların türleri şunlardı: 23 orijinal makale, 8 editöryal makale, 5 editöre mektup, 4 inceleme ve 2 yorum. Orijinal makalelerin neredeyse tamamı anket çalışmasıydı ve COVID-19'un ruh sağlığı üzerindeki etkisine ve üroloji asistanlarının eğitim programlarına odaklandığı görüldü.
Pandemi sonrası dönemin bilinmeyen başlangıç zamanı ve bilinmeyen koşulları nedeniyle üroloji asistanları hazırlıklı olmalı ve sanal eğitim yöntemlerini daha fazla kullanmaya başlamalıdır ve üroloji uzmanlık programı yöneticileri, geleneksel yöntemler yerine yeni öğretim yöntemlerine daha fazla önem vermelidir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | July 28, 2023 |
Publication Date | July 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |