Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOCUK TRAFİK EĞİTİM PARKININ 4. SINIF TRAFİK GÜVENLİĞİ DERSİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2017, Volume: 16 Issue: 63, 1155 - 1165, 06.10.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.284299

Abstract

Bu araştırma, 4. sınıf
trafik güvenliği dersinin çocuk trafik eğitim parkı kullanımı ile öğretiminin,
öğrenci başarısı üzerine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada
öğrenci başarı düzeyinin ortaya konmasında ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Sekiz haftalık bir süre boyunca deney
grubu ile yapılan trafik güvenliği dersi, belirlenen kazanımlar dikkate
alınarak çocuk trafik eğitim parkında yapılmıştır. Kontrol grubunda ise aynı
kazanımların aynı sürede sınıf ortamında öğretimi yapılmıştır. Araştırmada,
veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş 16 maddelik
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Dersi Kazanım Değerlendirme Sınavı” kullanılmıştır.
Deney ve kontrol gruplarında, araştırmaya başlamadan önce, eş zamanlı olarak ön
test uygulanmış, araştırma kazanımlarının öğretiminin bitimiyle birlikte son
test uygulanmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler ilişkisiz t testi ve
ilişkili t testi hesaplanarak analiz edilmiştir.
Araştırmadan
elde edilen bulgular dikkate alındığında
deney grubu son test verileri ile kontrol grubu son test verileri
arasında, deney grubu son test verileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılığın olduğu belirlendiğinden trafik güvenliği dersleri için “çocuk trafik
eğitim parkı kullanımın” öğrenci başarısına katkı sağladığı sonucuna
ulaşılmıştır.

References

  • Arslan, F. (2002). Trafik Eğitim Kampanyasına Farklı Bir Yaklaşım (Elâzığ Örneği). Uluslararası Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi, 8- 10 Mayıs 2002.
  • Cengiz, F. (2013). Trafik ve ilkyardım 1. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı
  • Çocuk Trafik Eğitim Parkları Yönetmeliği (1998). T.C. Resmi Gazete, 23503, 24.10.1998.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2015). Ülke geneli trafik istatistik bülteni. http://www.trafik.gov.tr/SiteAssets/istatistik/2015_yili.xls adresinden 10.10.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Hakan, Y. (2014). Türk eğitim sisteminde trafik eğitiminin yeri ve yapılması gerekenler. Journal of International Management and Social Researches, 1(2), 21.
  • Hatipoğlu, S. (2011). Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Trafik Bilgi ve Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1(3), 23-28.
  • Hatipoğlu, S., Özdemir, S. & Öztürk, Arıkan E. (2012). Türkiye’de ilköğretim okullarında verilen trafik eğitiminin farklı ülkelerde verilen eğitimle karşılaştırılarak incelenmesi ve geliştirilmesi için öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 9-22.
  • İller ve Belediyeler Dergisi [İBD] (2012). Güvenli trafik alanları hep birlikte oluşturulacak. Türkiye Belediyeler Birliği Sayı 770.
  • Güner, F. & Genç, Zeki S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin trafik güvenliği bağlamında kitle iletişim araçlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Çanakkale ili örneği). Selçuk İletişim 7(2), 44-57.
  • Gökdağ, M. & Atalay, A. (2015). Trafik eğitiminin trafik kazaları üzerindeki etkisi. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 272-283.
  • MEB (2011). İlköğretim trafik güvenliği dersi öğretim programı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Tahiroğlu, M. (2012). Değerler eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin trafik kurallarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 123-136.
  • T.C. Sayıştay Başkanlığı Performans Denetimi Raporu (2008). Trafik Kazalarını Önleme Faaliyetleri. Ankara: Sayıştay Başkanlığı.
  • Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı (2016). Trafik kazaları özeti 2015. http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/TrafikKazalariOzeti2015.pdf adresinden 12.10.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2014). Ölümlü yaralanmalı kazaya neden olan kusurlar, 2014. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18760 adresinden 11.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2016a). Motorlu Kara Taşıtları, Mayıs 2016. Haber Bülteni. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21605 adresinden 12.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2016b). Karayolu trafik kaza istatistikleri, 2015. Haber bülteni. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21611 adresinden 10.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Sungur, İ., Akdur, R. & Piyal, B. (2014). Türkiye’deki trafik kazalarının analizi. Ankara Med J, 14(3)114 – 124.
  • Vaizoğlu, S., Evci, D., Kapısız, E. Özcan, S., Soylu, G., Ünal, B., Ünlü, N., Zu’by, B. & Güler, Ç. (2003). Sted, 12(6), 227-230.
  • Yüksel, Y., Tosun, H. & Durna, T. (2013). Köşe yazarları gözüyle Türkiye’de trafik. International Journal of Human Science, 10(2), 718-750.
Year 2017, Volume: 16 Issue: 63, 1155 - 1165, 06.10.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.284299

Abstract

References

  • Arslan, F. (2002). Trafik Eğitim Kampanyasına Farklı Bir Yaklaşım (Elâzığ Örneği). Uluslararası Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi, 8- 10 Mayıs 2002.
  • Cengiz, F. (2013). Trafik ve ilkyardım 1. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı
  • Çocuk Trafik Eğitim Parkları Yönetmeliği (1998). T.C. Resmi Gazete, 23503, 24.10.1998.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2015). Ülke geneli trafik istatistik bülteni. http://www.trafik.gov.tr/SiteAssets/istatistik/2015_yili.xls adresinden 10.10.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Hakan, Y. (2014). Türk eğitim sisteminde trafik eğitiminin yeri ve yapılması gerekenler. Journal of International Management and Social Researches, 1(2), 21.
  • Hatipoğlu, S. (2011). Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Trafik Bilgi ve Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1(3), 23-28.
  • Hatipoğlu, S., Özdemir, S. & Öztürk, Arıkan E. (2012). Türkiye’de ilköğretim okullarında verilen trafik eğitiminin farklı ülkelerde verilen eğitimle karşılaştırılarak incelenmesi ve geliştirilmesi için öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 9-22.
  • İller ve Belediyeler Dergisi [İBD] (2012). Güvenli trafik alanları hep birlikte oluşturulacak. Türkiye Belediyeler Birliği Sayı 770.
  • Güner, F. & Genç, Zeki S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin trafik güvenliği bağlamında kitle iletişim araçlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Çanakkale ili örneği). Selçuk İletişim 7(2), 44-57.
  • Gökdağ, M. & Atalay, A. (2015). Trafik eğitiminin trafik kazaları üzerindeki etkisi. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 272-283.
  • MEB (2011). İlköğretim trafik güvenliği dersi öğretim programı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Tahiroğlu, M. (2012). Değerler eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin trafik kurallarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 123-136.
  • T.C. Sayıştay Başkanlığı Performans Denetimi Raporu (2008). Trafik Kazalarını Önleme Faaliyetleri. Ankara: Sayıştay Başkanlığı.
  • Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı (2016). Trafik kazaları özeti 2015. http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/TrafikKazalariOzeti2015.pdf adresinden 12.10.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2014). Ölümlü yaralanmalı kazaya neden olan kusurlar, 2014. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18760 adresinden 11.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2016a). Motorlu Kara Taşıtları, Mayıs 2016. Haber Bülteni. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21605 adresinden 12.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • TÜİK (2016b). Karayolu trafik kaza istatistikleri, 2015. Haber bülteni. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21611 adresinden 10.12.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Sungur, İ., Akdur, R. & Piyal, B. (2014). Türkiye’deki trafik kazalarının analizi. Ankara Med J, 14(3)114 – 124.
  • Vaizoğlu, S., Evci, D., Kapısız, E. Özcan, S., Soylu, G., Ünal, B., Ünlü, N., Zu’by, B. & Güler, Ç. (2003). Sted, 12(6), 227-230.
  • Yüksel, Y., Tosun, H. & Durna, T. (2013). Köşe yazarları gözüyle Türkiye’de trafik. International Journal of Human Science, 10(2), 718-750.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yavuz Bolat

Erkan Özbek This is me

Serdar Kaygusuz This is me

Publication Date October 6, 2017
Submission Date January 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 63

Cite

APA Bolat, Y., Özbek, E., & Kaygusuz, S. (2017). ÇOCUK TRAFİK EĞİTİM PARKININ 4. SINIF TRAFİK GÜVENLİĞİ DERSİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1155-1165. https://doi.org/10.17755/esosder.284299

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.