Research Article
BibTex RIS Cite

MİMARLIK MESLEĞİNE ULAŞILABİLİRLİKTE FARKLI BİR ARAYIŞ DENEMESİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2018, Volume: 17 Issue: 67, 1147 - 1158, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.366343

Abstract

Ülkemizde son
yıllarda birden fazla bölümü bitirmiş veya okumakta olanların sayısında artış
olduğu bilinmektedir. Dicle Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencileri içinde de
daha önce başka bir bölümü bitirmiş olanların sayısı dikkat çekici geldiğinden
konu üzerinde bir takım irdeleme ve değerlendirme yapılmıştır. Bu çalışma,
mimarlık mesleğinin ikinci bir meslek olarak tercih edilmesindeki düşünceleri,
beklentileri, bakış açılarının nedenleri ile mesleki yaşamda tercih ve
memnuniyet durumunu sorgulamayı hedeflemiştir. Dicle Üniversitesi Mimarlık
Fakültesi Mimarlık bölümünde eğitimlerine devam eden ve mezun olan 73 katılımcı
ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen en önemli sonuçlardan biri,
Mimarlık bölümünde eğitim alan, ancak daha önce başka bir bölümü bitirmiş
kişilerin bu yolu Mimarlık mesleğine ulaşmak için bilinçli olarak seçtikleri ve
bu seçimde daha çok teknik bölümlere yöneldiği olmuştur. İnsanlığın varlığına
kadar inen mimarlık mesleğinin, günümüze kadar gelen süreçte gösterdiği
yaratıcı, teknik, sosyal ve iletişim kurma yönleriyle toplum içerisinde popülaritesini
hiç kaybetmediği ve her dönem tercih edilen meslekler arasında yer alacağı
anlaşılmaktadır.

References

  • Birer, E.D. (2003). Mimarlık eğitiminde kalite (Quality in architectural education). Journal of İstanbul University, 3,83-88. Ciravoğlu, A. (2001). Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop-Stüdyo Paralelliği Üzerine (Master thesis). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erbil,Y. (2009). Geçmişten günümüze mimar profilinde meydana gelen değişim-dönüşüm ve mimarlık eğitimine yansımaları (The change–mutation that took place in the profile of the architect of the past day time and reflections on architectural education). e-Journal of New World Sciences Academy, 4, 1, 58-67.
  • Ergül, H. (2015). Mimarlığın İhmal Edilen Sosyal ve Toplumsal Yönü. Akademik Platform, ISITES 2015, Valencia -Spain. Halifeoğlu, F.M., Özbudak Akça, Y.B., Çakır Aydın, D. (2016). Evaluation of Reasons to Prefer Architecture Department as a Second Profession. Proceedings, International Engineering, Scienceand Education Conference, Dicle Universitesi, Diyarbakır, 01-03 December, 149-155.
  • Hasol, D. (2008). Mimarlığı Tanımlamak. Yapı Dergisi, 316, 47.
  • İnceoğlu, M. ve İnceoğlu, N. (2004). Mimarlıkta söylem, kuram ve uygulama. Tasarım yayın grubu, İstanbul.
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç /Kavramlar- İlişkiler. 1.baskı, Yapı Endüstri Yayınları, İstanbul.
  • Lökçe, S. (1994). Mimarlık eğitiminde temel eğitim programlaması ve mimari tasarım programıyla bütünleşebilecek bir model önerisi (Doktora Tezi).Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nalçakan, H. ve Polatoğlu, Ç. (2008). Türkiye’deki ve Dünyadaki Mimarlık Eğitiminin Karşılaştırmalı Analizi İle Küreselleşmenin Mimarlık Eğitimine Etkisinin İrdelenmesi. Megaron Dergisi, cilt:3, sayı:1, ss. 79-103.
  • Pamir, H. (2008). Mimarlık ve Eğitimi / Süreklilik ve Değişim.Mimarlık Dergisi, Sayı:339.
  • Yazıcıoğlu, F. (2013). Bütünsel Mimarlık Eğitiminin Bir Bileşeni Olarak Mimarlıkta Teknoloji Eğitimi İçin Model Önerisi (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Url-1<http://www.egitimvegelecek.com/?p=15201 (erişim tarihi:15.10.2015)
  • Url-2<http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1517 (erişim tarihi:15.10.2015)
  • Url-3<http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_strateji_kitabi/27077070-cb13-4870-aba1-6742db37696b(erişim tarihi: 07.07.2015)
  • Url-4<http://yok.gov.tr/documents/10279/12416295/yatay_gecis.pdf/857535cf-5500-40fb-8a53-a517bd33a0fd (erişim tarihi: 07.07.2015)
Year 2018, Volume: 17 Issue: 67, 1147 - 1158, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.366343

Abstract

References

  • Birer, E.D. (2003). Mimarlık eğitiminde kalite (Quality in architectural education). Journal of İstanbul University, 3,83-88. Ciravoğlu, A. (2001). Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop-Stüdyo Paralelliği Üzerine (Master thesis). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erbil,Y. (2009). Geçmişten günümüze mimar profilinde meydana gelen değişim-dönüşüm ve mimarlık eğitimine yansımaları (The change–mutation that took place in the profile of the architect of the past day time and reflections on architectural education). e-Journal of New World Sciences Academy, 4, 1, 58-67.
  • Ergül, H. (2015). Mimarlığın İhmal Edilen Sosyal ve Toplumsal Yönü. Akademik Platform, ISITES 2015, Valencia -Spain. Halifeoğlu, F.M., Özbudak Akça, Y.B., Çakır Aydın, D. (2016). Evaluation of Reasons to Prefer Architecture Department as a Second Profession. Proceedings, International Engineering, Scienceand Education Conference, Dicle Universitesi, Diyarbakır, 01-03 December, 149-155.
  • Hasol, D. (2008). Mimarlığı Tanımlamak. Yapı Dergisi, 316, 47.
  • İnceoğlu, M. ve İnceoğlu, N. (2004). Mimarlıkta söylem, kuram ve uygulama. Tasarım yayın grubu, İstanbul.
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç /Kavramlar- İlişkiler. 1.baskı, Yapı Endüstri Yayınları, İstanbul.
  • Lökçe, S. (1994). Mimarlık eğitiminde temel eğitim programlaması ve mimari tasarım programıyla bütünleşebilecek bir model önerisi (Doktora Tezi).Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nalçakan, H. ve Polatoğlu, Ç. (2008). Türkiye’deki ve Dünyadaki Mimarlık Eğitiminin Karşılaştırmalı Analizi İle Küreselleşmenin Mimarlık Eğitimine Etkisinin İrdelenmesi. Megaron Dergisi, cilt:3, sayı:1, ss. 79-103.
  • Pamir, H. (2008). Mimarlık ve Eğitimi / Süreklilik ve Değişim.Mimarlık Dergisi, Sayı:339.
  • Yazıcıoğlu, F. (2013). Bütünsel Mimarlık Eğitiminin Bir Bileşeni Olarak Mimarlıkta Teknoloji Eğitimi İçin Model Önerisi (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Url-1<http://www.egitimvegelecek.com/?p=15201 (erişim tarihi:15.10.2015)
  • Url-2<http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1517 (erişim tarihi:15.10.2015)
  • Url-3<http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_strateji_kitabi/27077070-cb13-4870-aba1-6742db37696b(erişim tarihi: 07.07.2015)
  • Url-4<http://yok.gov.tr/documents/10279/12416295/yatay_gecis.pdf/857535cf-5500-40fb-8a53-a517bd33a0fd (erişim tarihi: 07.07.2015)
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Y. Berivan Özbudak Akça 0000-0001-9457-9145

Derya Çakır Aydın 0000-0002-1376-8444

Fatma Meral Halifeoğlu This is me 0000-0003-2032-3774

Publication Date July 20, 2018
Submission Date December 15, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 17 Issue: 67

Cite

APA Özbudak Akça, Y. B., Çakır Aydın, D., & Halifeoğlu, F. M. (2018). MİMARLIK MESLEĞİNE ULAŞILABİLİRLİKTE FARKLI BİR ARAYIŞ DENEMESİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1147-1158. https://doi.org/10.17755/esosder.366343

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.