Giriş:
Etik
ilkeler ve davranışlardan oluşan etik iklim, çalışanlardan örgüttün beklediği
davranışları gösterir. Bu davranışların çalışanlar tarafından kullanılma
sıklığı etik iklimin o derece kabul edildiğini ifade eder.
Amaç: Bu araştırma,
hemşirelerde etik iklim algısını ve bunları etkileyen sosyo demografik
özellikleri saptamak amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu tanımlayıcı çalışma
Eskişehir ilindeki bir üniversite hastanesinde çalışan 394 hemşire ile yürütülmüştür.
Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu
ile 36 madde ve 3 alt boyuttan oluşan Etik İklim Ölçeği ile toplanmıştır
Bulgular: Araştırmaya
katılan hemşirelerin çoğunun kadın, bekar, lisans mezunu olduğu, yaş
ortalamalarının 29.43±6.50 olduğu, meslekte çalışma yılı ortalamasının 7.70±5.90
olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan hemşirelerin ölçek toplam puanının
ortalamanın üzerinde (123.24±20.77) olduğu belirlenmiştir. Alt boyut puan ortalamalarının
sırasıyla; yardımseverlik iklimi (42.26±9.03), ilkelilik iklimi (41.05±8.38) ve
egoist iklim (39.92±5.09) olarak dağılım gösterdiği saptanmıştır. Ölçek genel
ve alt boyut puan ortalamalarının demografik özelliklerle karşılaştırılmasında;
sadece eğitim durumu ve çalıştığı klinik değişkenleri aralarında istatistiksel
açıdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmış; diğer sosyo demografik
özellikler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olmadığı
saptanmıştır.
Sonuç: Araştırmaya katılan hemşirelerin çalışma
ortamında etik iklime yönelik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu
saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Hastane,
Hemşire, Etik İklim Algısı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.