Bu araştırmanın amacı, ebeveynlik biçiminin kişilik
özellikleri, benlik saygısı ve yaşam doyumunu yordama gücünü araştırmaktır.
Araştırmada ilişkisel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma grubu
Ankara’da bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde
okumakta olan 441 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların 375’i (%
85) kadın, 66’sı (% 15) erkektir. Öğrencilerin yaş aralığı 18-36 olup, yaş
ortalaması 20.71’dir (Ss: 1.82). Araştırmada, Young Ebeveynlik Ölçeği,
Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi,
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği-Benlik Saygısı Alt Ölçeği, Yaşam Doyumu
Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Ebeveynlik biçimlerinin,
öğrencilerin beş büyük faktör kişilik özelliklerini, benlik saygısı ve yaşam
doyumunu yordama gücünün incelenmesi amacıyla çoklu regresyon analizi
yapılmıştır. Bazı ebeveynlik biçimlerinin üniversite öğrencilerinin nevrotizm,
dışadönüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık, sorumluluk, benlik saygısı ve
yaşam doyumunu anlamlı olarak yordadığı saptanmıştır. Sonuçlar tartışılmış ve
çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | October 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.