Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sendikal örgütlenmelerine etki
eden nedenleri tespit edebilmek amacıyla bir ölçek geliştirmektir. Oluşturulan
deneysel form, uzman görüşüne sunulmuştur. Gelen dönütler doğrultusunda
maddelerin kapsam geçerlik oranı .80’in altında değer alan maddeler çalışmadan
çıkarılmıştır. Oluşturulan 30 maddelik deneme formu Sivas ilinde görev yapan
120 öğretmene uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Deneme
uygulaması sonucunda 18 maddeli, 3 boyutlu olduğu görülmüştür. Açımlayıcı
Faktör Analizi (AFA) ise 250 ölçek üzerinden yapılmıştır. Faktör yükü düşük ve
binişik olan iki madde çıkarıldığında 16 maddeli ve 3 boyutlu bir ölçek
oluşmuştur. Doğrulayıcı faktör analizinde ise 300 öğretmenden elde edilen
veriler kullanılmıştır, faktör yükü düşük olan bir madde çıkarılarak 15
maddeli, 3 boyutlu bir ölçek geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2020 |
Submission Date | September 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.