Teknoloji,
sağlık, hizmet gibi pek çok alanda sıkça duyulan 21. Yüzyıl becerilerinin,
eğitime yansıması da son yıllarda karşımıza Stem, kodlama, arduino gibi çeşitli
kavramlarla birlikte çıkmakta ve eğitim öğretim sürecinin çağa uyumu açısından
son derece önem arz etmektedir. Bu çalışmada Afyonkarahisar Fatih Anadolu
Lisesinde Erasmus+ K229 projesi kapsamında gerçekleştirilen kodlama ve ardunio
eğitimleri alan öğrencilerin, bu eğitimler sonrasında kazandıkları becerilerden
hareketle, kodlama, ardunio ve STEM hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak
amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir çalışma olarak planlanıp yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma grubu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı
örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019
yıllarında Afyonkarahisar Fatih Anadolu Lisesinde öğrenimlerine devam eden 9,
10, 11 ve 12. sınıftan toplam 16 öğrenci oluşturmaktadır (n=16). Araştırma
verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Yarı Yapılandırılmış Görüşme
Formları” ile toplanmıştır. Veri toplama işlemine başlamadan önce araştırmaya
katılacak olan katılımcılar belirlenmiştir. Belirlenen saat ve yerde yapılan
görüşmeler yazılı olarak kaydedilmiştir. Veriler nitel veri toplama araçları
vasıtasıyla toplandığından veri toplama aracına uygun olarak nitel veri analiz
yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, alınan bu
eğitimler sayesinde öğrencilerin probleme dayalı öğrenme ve akran destekli
öğrenme becerilerinin olumlu yönde geliştiğini göstermektedir. Öğrenciler bu
kodları kullanarak karşılaştıkları bir problem durumuna çözüm üretebilecek
robotlar geliştirmekte ve dolayısıyla problemi çözme sürecine girmektedirler.
Öğrenciler bu eğitimler esnasında çalıştıkları projeler üzerinde yaratıcı
düşünme becerileri ile farklı bakış açıları geliştirerek problemlerin çözümüne
katkı sağlamaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2020 |
Submission Date | September 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.