Çalışmanın amacı, Bartholomay ve Houlihan (2016) tarafından geliştirilmiş olan Topluluk Önünde Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye uyarlamasını yapmak, ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini test etmektir. Ölçek geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 198 üniversite öğrenci (138 kadın, 60 erkek) grubuna uygulanmıştır. Dil geçerliliği için Türkçe form ve İngilizce form İngilizce Öğretmenliği bölümü 4. Sınıfa devam eden 39 öğrenciye uygulanmıştır ve formlar arasındaki korelasyon .96 bulunmuştur. Ölçeğin güvenirliğini test etmek amacıyla cronbach alpha iç tutarlılık katsayısına bakılmış ve toplam puanda .93, alt boyutlarda ise iç tutarlığın sırayla bilişsel boyut için .88, davranışsal boyut için .69 ve psikolojik boyut için .86 olduğu bulunmuştur. Doğrulayıcı Faktör Analizi uyum indekslerine bakıldığında ise, χ2= 211.55, p <.000, χ2/df = 2.18, GFI =.88, IFI = .947, RMR=.063 RMSEA =.077 olarak tespit edilmiştir. Topluluk Önünde Konuşma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve Türk kültürüne kazandırılması için yapılan analizler sonucunda ölçeğin güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education, Studies on Education, Behaviour-Personality Assessment in Psychology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2020 |
Submission Date | January 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 76 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.