Bu araştırmada Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında müzik öğretmenliği programlarında tamamlanan 340 lisansüstü tez yıl, tür, üniversite, enstitü, anahtar kelime, konu, yöntem, çalışmaya dahil olan gruplar, örneklem/çalışma grubu büyüklüğü/belirleme yöntemi, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik yöntemleri, veri analiz yöntemleri başlıklarına göre sayısal dağılımı açısından incelenmiştir. Araştırmada, lisansüstü tez çalışmalarının belirlenen kategoriler üzerindeki dağılımını ortaya koymak ve bu alanda yapılacak yeni çalışmalara kaynak oluşturulmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup araştırma verilerinin analizinde, doküman incelemesi tekniği ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Lisansüstü tezler incelenerek konularına göre sınıflandırılmış, tezlerin frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları yapılmış ve sonuçlar ilgili tablolarla sunulmuştur. Araştırmada elde edilen bazı bulgulara göre tezlerin; 231’i yüksek lisans, 109’u ise doktora düzeyindedir. En fazla lisansüstü tez 2010 yılında Gazi Üniversitesinde tamamlanmıştır. Araştırma kapsamındaki tezlerin bir kısmında, kullanılan örneklemin büyüklüğünden, örneklem belirleme yöntemlerinden ve geçerlik-güvenirlik tekniklerinden bahsedilmediği görülmüştür. Araştırmanın bulgularından yola çıkılarak konu ile ilgili önerilere yer verilmiştir.
In this study; 340 theses have been completed between 2010-2020 in music teaching program in Turkey have been examined in terms of their various characteristics (year, genre, universities, institutes, keyword, subject, methods, groups involved in the study, sample study group size, sample workgroup assignment methods, data collection tools, validity and reliability methods, data analysis methods) and numerical distribution has been calculated according to these features. In the research, it was aimed to reveal the distribution of postgraduate theses over the specified categories and to contribute to the creation of resources for new studies in this field. The research is a descriptive study and the document analysis technique and content analysis method were used in the analysis of the research data. Graduate theses were examined and classified according to their subjects, the frequency (f) and percentage (%) distributions of the theses were made and the results were presented in the relevant tables. According to the findings of the research; 231 of them are at the master's level and 109 of them are at the doctorate level. The highest number of graduate theses were completed in 2010 at Gazi University. In a significant number of theses, the size of the sample, sampling methods, and validity-reliability techniques were not mentioned. Based on the findings of the research, suggestions on the subject are included.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2021 |
Submission Date | January 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 80 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.