-
-
-
Üstün yetenekli öğrenciler, normal gelişim gösteren öğrencilere kıyasla yüksek bilişsel beceriler, yüksek öğrenme motivasyonu ve yaratıcılık ile özellikleri göstermektedir. Ayrıca enerjik, mükemmeliyetçi ve duyarlı olma gibi üstün yetenekli öğrencilerde ortak olan bazı özellikler vardır. Ayrıca eş zamanlı olmayan şekilde gelişen üstün yetenekli öğrenciler, liderlik becerilerine, yüksek hafızaya ve uzun dikkat süresine sahiptir. Bu nedenle üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenleri üstün yetenekli öğrencilerin kendine özgü özelliklerinin farkında olmalı ve sınıf yönetiminde bunları dikkate almalıdır. Öğretmenler sınıfı etkili bir şekilde yönetemezlerse üstün yetenekli öğrenciler, otoriteye karşı çıkma, mükemmeliyetçilikten kaynaklanan kaygı, inatçılık, lider olma arzusu ve aşırı özgüven nedeniyle benmerkezcilik, sınıf arkadaşları arasında kıskançlık, hataları kabul etmede zorluk, hoş olmayan aktiviteler yapmamakta ısrar etmede ve aktiviteler sırasında hayal kurma gibi problem davranışları gösterebilirler. Bu bağlamda üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenleri gerekli niteliklere sahip olmalıdır. Bu çalışma, üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinde etkili sınıf yönetimi yeterliliklerini tartışmayı amaçlamaktadır.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | April 2, 2022 |
Submission Date | November 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 82 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.