Bu çalışmanın amacı dershanelerin kapatılmasının ardından açılan destekleme ve yetiştirme kurslarının işleyişini ve bu kurslarda yaşanan sorunların çözümüne yönelik yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yönetici, öğretmen ve öğrencilere yönelik altı soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerden elde edilen verilerin iki alan uzmanı tarafından kodları çıkarılmış, sonra kodlardan yola çıkarak temalar belirlenmiştir. Ardından elde edilen veriler Miles ve Huberman uyumluluk testine tabi tutulmuştur. Uyumluluk testine göre yöneticilere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %91, öğretmenlere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %88, öğrencilere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %90 olarak bulunmuştur. Yöneticiler ve öğretmenler, destekleme ve yetiştirme kurslarının eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik etkili bir uygulama olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin destekleme ve yetiştirme kurslarının olmaması durumunda; maddi yetersizlikler dolayısıyla dershane, etüt veya özel ders gibi ek destek alma olanaklarından faydalanamayacaklarını ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
ISSN: 2548-0375