Bilim Uygulamaları dersinden, öğrencilerin günlük hayat ile bilim arasında ilişki kurması beklenmektedir. Bu sebeple öğretmenler derslerinde, öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşmalarını sağlayacak etkinliklere yer vermelidirler. Araştırmanın amacı, beşinci sınıf Bilim Uygulamaları dersi kapsamında hazırlanan etkinliğin; bilimsel süreç becerileri ve yaşam becerileri bağlamında incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın uygulaması, Ankara’nın Etimesgut ilçesindeki bir devlet okulunda bulunan 35 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veriler; araştırmacıların notları, öğrenci günlükleri, öğretmen kontrol listesi, video kayıtları vb. olmak üzere birçok veri toplama aracıyla toplanmış ve araştırmanın amacına göre kapsamlı bir içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada örnek olarak hazırlanan etkinliğin, gerek bilimsel süreç becerilerinden gerekse yaşam becerilerinden birçok beceriyi birden kapsadığı bulgusuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |
ISSN: 2548-0375