Çalışmada, matematik dersi içeriği için geliştirilmiş
etkileşimli kitaba yönelik öğrenci görüşlerinin elde edilmesi ve mevcut
materyal durumunun değerlendirilmesi, gelecek materyallere yönelik ipuçlarının
elde edilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen etkileşimli kitap Epub 3.0 formatında
geliştirilen bir e-öğrenme materyalidir. Materyal geliştirme sürecinde ise,
ARCS motivasyon modeli temel alınarak, ilgili motivasyonel stratejiler
uygulamaya yansıtılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda bir eylem araştırması
yürütülmüştür ve sonuçlarına ver verilmiştir. Öğrenciler etkileşimli kitaba
ilişkin olumlu görüşlerini; video ile zenginleştirme, yeterli yazı içerme,
internet mecburiyetinin olmaması, yazı büyüklüğünde değişiklik, not alma,
dinleme imkânı olarak ifade etmişlerdir. Olumsuz görüşleri ise, depolama
sorunu, alışılmış çalışma şekli ve teknik sorunlar olarak belirtmişlerdir. Ayrıca, bu çalışmada öğretimsel materyallerde
motivasyonel strateji kullanımının önemli olduğu da görülmüştür.
etkileşimli kitap ARCS motivasyon modeli öğretim tasarımı eylem araştırması
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |