Araştırmanın amacı, Türkiye’de 9-16 yaş aralığındaki çocukların mobil İnternet erişim, kullanımı, etkinlikleri ve sosyal ağ kullanım alışkanlıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Türkiye İstatistik Kurumu’nun Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırmasına göre belirlenmiş 12 bölgeden seçilen 9-16 yaş aralığındaki 784 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada anket yoluyla toplanan veriler betimsel istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, Türkiye’de çocukların İnternet’e erişim sağladıkları mekânların başında evlerinin ve evlerinde de kendi odalarının geldiğini ve İnternet’e daha çok akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlarla erişim sağladıklarını ortaya koymuştur. Çocukların İnternet’te daha çok sosyal ağ kullanma, çevrimiçi film izleme/müzik dinleme, anlık mesajlaşma gibi eğlence ve iletişim amaçlı etkinlikler gerçekleştirdikleri ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to reveal mobile Internet
access, usage, activities and social network habits of children with 9-16 age
in Turkey. Survey research design, which is one of the quantitative research
methods, was administrated in the study. The sample of study was determined
according to Turkey Statistical Region Units Classification of Turkish
Statistics Institution, consisting of 784 children of ages 9-16, selected from
12 regions. Data were collected through a questionnaire and analyzed using
descriptive statistics techniques. It was seen that children in Turkey access
to the Internet mostly through mobile devices such as smart phones and tablets.
It was observed that the main locations where children access the Internet are
their homes and their own rooms. It was emerged that children tend to perform
entertainment and communication oriented activities such as social networking,
watching movies or listening to music online, instant messaging on the
Internet.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |