Bu çalışmanın amacı ABD, Avrupa ve Türkiye merkezli
İHAK’ların (İnternet Üzerinden Herkese Açık Ders – MOOC) yapısal olarak
karşılaştırılmasıdır. Bu amaç kapsamında belirtilen bölgelerde hizmet veren
ikişer adet (toplam altı) İHAK sağlayıcıdan sayısal, sözel ve bilgisayar
bilimleri alanından birer ders seçilerek (toplam 18) kullanılan materyal,
ortam, etkinlik türü, yapılandırma, katılım türü, zamanlama ve değerlendirme
etkinliklerine göre kıyaslı olarak incelenmiştir. Çalışmada var olan özellikler
‘1’ bulunmayan özellikleri ise ‘0’ şeklinde kodlanmış ve her kategorideki
toplam puanlar kıyaslanarak analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde en çok
kullanılan materyalin video ve metinler olduğu, animasyon ve simülasyonlara ise
çok az yer verildiği görülmüştür. En yaygın içerik platformunun İHAK’ların
kendi yapılandırdıkları ortam ve forumlar olduğu, bununla beraber wikilere çok
az yer verildiği bulunmuştur. Etkinliklerin izleme, okuma ve alıştırma
ağırlıklı olduğu, bununla beraber tüm İHAK’ların bireysel ilerlemeye yönelik
katı şekilde yapılandırılmış olduğu tespit edilmiştir. İncelenen tüm derslerin
asenkron boyuta sahip olmakla beraber çok azının senkron derslere yer verdiği
görülmüştür. Değerlendirme boyutunda ise en çok kullanılan yöntemin çoktan
seçme ve kısa cevaplı sorular olduğu görülmüştür. Konu alanına göre çok büyük
farklılıklar göstermeyen İHAK’lar, bölge bazında incelendiğinde Türkiye
merkezli İHAK’ların ABD ve Avrupa merkezli İHAK’lara göre bazı eksikliklere ve
kültürel anlamda farklara sahip olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |