Using cases in instructional activities is beneficial, case-based implementations in Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) may provide various contributions as well. But there is a need to investigate the impact of learning environment, infrastructure, and process features on the CSCL participants. This study aimed to present positive and negative aspects of the process of CSCL by reporting the views of preservice teachers who participated to the case-based CSCL. Qualitative research method was used in this study. The data were obtained from a group of 157 preservice teachers who enrolled in the Department of Computer and Instructional Technologies Education at four public universities in Turkey. Data were analyzed through content analysis method. Results indicated that preservice teachers were satisfied with the process and studying with the cases. Results also indicated that preservice teachers have difficulties related to internet access and time management during the online activities. To increase participation of preservice teachers to online CSCL activities, some suggestions concerning improving infrastructure, enhancing informing, and inspections are made
Alanyazında öğretim etkinliklerinde durumların (case) kullanılmasının oldukça yararlı olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle, çevrimiçi öğrenme uygulamalarından biri olan Bilgisayar Destekli Ortaklaşa Öğrenme (BDOÖ) uygulamalarında duruma-dayalı etkinliklerin kullanılmasının çeşitli katkılar sağlayabileceği tartışılmaktadır. Bu araştırma kapsamında, 13 hafta süren duruma-dayalı BDOÖ uygulamasına katılan öğretmen adaylarının bu uygulamayla ilgili görüşleri alınmıştır. Böylece uygulama sürecinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ileride gerçekleştirilecek uygulamaların geliştirilmesine yönelik önerilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Nitel araştırma modelinde desenlenen çalışmada dört farklı devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümlerinde öğrenim görmekte olan 157 öğretmen adayından elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümleme sonuçlarına göre; uygulamaya katılan öğretmen adaylarının süreçten hoşnut kaldıkları ve durumlarla çalışmanın kendilerine mesleki anlamda katkı sağladığını düşündükleri görülmüştür. Bununla birlikte, öğretmen adaylarının çevrimiçi olarak gerçekleştirilen etkinlikler açısından internet erişimi ve zamanı ayarlama konularında sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, böylesi uygulamalara katılımın arttırılması açısından alt yapı olanaklarının geliştirilmesi, süreçteki denetlemelerin ve bilgilendirmelerin iyileştirilmesi konularında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 |