The rapid growth of information communication technologies, particularly in the
product and service sector, have led consumers to become increasingly
selective, necessitating the importance of creating corporate brands. Public
relations aid this process. Today's consumers prefer brands with a certain
quality and value; in this context, corporate institutions, with a certain
image and awareness of social responsibility, wish to enhance and differentiate
their brands. In order to shape the corporate brand, public relations’
specialists use interactive communication strategies to meet the expectation of
the particular target group. This study
will look at the strategies employed to shape the corporate brand in the minds
of the target group and the consequential branding benefits to the organisation
will be examined. Within the scope of the study, a detailed literature search
was undertaken covering the brand creation process and its benefit to the
corporate institution was examined. As a result of the study, the importance of
public relations is highlighted in the process of creating and shaping a
corporate brand.
Günümüzde gelişen bilgi iletişim teknolojileri ile
ürün ve hizmet sektöründe değişen farklılıklar, tüketicilerin giderek daha
seçici hale gelmesine sebep olmuş, bu durum halkla ilişkiler bağlamında
kurumsal marka yaratmanın önemini ortaya çıkarmıştır. Günümüz tüketicileri,
nitelikli, belirli değerlere ve vizyona sahip markaları tercih etmekte; bu markalar
ise çoğunlukla kurumsal değer taşıyan ve sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş
kurumlara ait olmaktadır. Bu doğrultuda halkla ilişkiler uzmanları kurumsal
markayı şekillendirirken, hedef kitlelerinin kurumdan beklentilerini
karşılamaya yönelik, etkileşimli bir iletişim stratejisi kullanmayı tercih
etmektedir. Çalışma kapsamında marka yaratma süreci ile ilgili detaylı bir
literatür incelemesi yapılmış ve markalaşmanın kuruma kazandırdığı faydalar
incelenmiştir. Çalışma sonucunda, kurumsal markanın yaratılması ve
şekillendirilmesi sürecinde halkla ilişkilerin önemi ortaya konulmuştur.
Subjects | Communication and Media Studies |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | November 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 8 |