İşletmelerde reklam en önemli tanıtım unsurlarından
birisidir. Basın işletmeleri açısından düşünüldüğünde ise reklam hem bir tanıtım
aracı, hem de işletmenin ayakta kalmasını sağlayan bir gelir kaynağıdır. Basın
işletmeleri, kurumsal bazda reklamlarını, gazete, dergi, televizyon gibi reklam
mecralarını kullanarak yapmaktadırlar. Bu noktadan bakıldığında reklam,
pazarlama karmasının önemli bileşenlerinden birisi sayılmaktadır. Gelir kaynağı
olarak bakıldığında ise, basın işletmeleri açısından reklamın önemi
vazgeçilmezdir. Basın işlenmelerinin satış gelirlerinden elde ettiği payın son derece
az olduğu göz önüne alındığında reklam gelirlerinin ne kadar önemli olduğu daha
net algılanabilecektir. Basın işletmeleri için reklam, sözü edilen ikili yapı
(tanıtım aracı, gelir) nedeniyle önemli bir faktördür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2008 |
Submission Date | January 2, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 3 |