Bu çalışma acilde çalışan hemşirelerin adli olgulardan biyolojik delillerin toplanması, saklanması ve transferine ilişkin bilgi düzeylerine eğitimin etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tek grup öntest-sontest yarı deneysel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin metropol şehirlerinden birinde bulunan bir eğitim ve araştırma hastanesinin acil servisinde çalışan 61 hemşire oluşturmuştur. Eğitim öncesi (öntest) hemşirelere uygulanan anketten elde edilen ortalama puan 57.81 ± 16.70 iken eğitim sonrası (sontest) elde edilen ortalama puan 85.56 ± 12.34’tür. Adli hemşirelik eğitiminden önce ve sonra hemşirelerin ortalama puanları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Acil serviste çalışan hemşirelerin adli olgularda biyolojik delillerin toplanması, saklanması ve transferine ilişkin bilgi düzeylerine eğitimin olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuca dayalı olarak acil serviste çalışan hemşirelerin adli olguların uygun yönetimini sağlayabilmesi için hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi önerilebilir.
yok
yok
This study was carried out to determine the effect of training on the knowledge level of emergency nurses on collecting, keeping, and transferring biological evidence in forensic cases. The research was designed in a single group pretest-posttest quasi-experimental model. The sample group of this study consisted of 61 nurses working at the emergency service in a training and research hospital in one of the metropolitan cities of Turkey. While the mean score obtained from the questionnaire administrated to nurses before training (pre-test) was 57.81 ± 16.70, the mean score achieved after training (post-test) was 85.56 ± 12.34. When comparing the mean scores of nurses before and after the forensic nursing training, a statistically significant difference was found. It was concluded that the training on collecting, keeping, and transferring biological evidence had a positive effect on the knowledge level of emergency nurses. Therefore, it can be suggested that such in-service training programs should be organized so that emergency nurses can manage forensic cases properly.
yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | April 9, 2021 |
Submission Date | October 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 30 Issue: 1 |