Diş hekimliği fakültelerinde, klinik öncesi eğitimi sırasında öğrencilerin yaşadığı mesleki yaralanmaları rapor etmeleri, bu raporlara göre problemlerin tespit edilmesi ve bu konularda öğrencilerin eğitilmesi son derece önemlidir. Bu nedenle, bu çalışmada diş hekimliği öğrencilerinin klinik öncesi eğitim dersleri sırasında maruz kaldıkları farklı yaralanmaların belirlenmesi amaçlandı. Birinci, ikinci ve üçüncü sınıf diş hekimliği öğrencilerine, klinik öncesi eğitim dersleri boyunca yaşadıkları yaralanmaların türü, yaralanma sayısı ve hangi klinik öncesi eğitim dersinde meydana geldiği ile ilgili isimsiz anketleri doldurmaları istendi. Anket bulgularının tanımlayıcı istatistikleri yapıldı. Öğrencilerin %63.4’ü en az bir kez klinik öncesi eğitim derslerinde yaralandıklarını bildirdi. Öğrencilerin % 8’i ise beş defadan fazla yaralandığını bildirdi. En sık karşılaşılan yaralanmanın, ispirto ocağı ile meydana gelen yanık durumu olduğu, en fazla yaralanmanın ise endodonti klinik öncesi eğitim derslerinde meydana geldiği tespit edildi. Öğrencilerin %12,1’inin hepatit B aşısı olduğu belirlendi. Öğrencilerin sadece % 14.3’ünün yaralanma sonrasında durumu sorumlu öğretim üyesine bildirdiği görüldü. Bu çalışmanın bulgularına göre, klinik öncesi eğitim sırasında, öğrencilerde yaralanma görülme sıklığı yüksek bulundu. Yaralanmayı bildirme oranı ise oldukça düşüktür. Bu bilgilerin elde edilmesi, gelecekte bu tür yaralanmaların sayısını azaltmak adına gerekli önlemlerin alınması ve öğrencilerin bu konu ile ilgili farkındalıklarının artırılması için yararlı olabilir.
eğitim meslek yaralanmaları diş hekimliği öğrencileri Dental students education occupational injuries.
In dentistry faculties, it is extremely important for student store port occupational injuries experienced during preclinical education, to identify problems according to these reports, and to educate students on these issues. Therefore, in this study, it was aimed to determine the different types of injuries that dentistry students are exposed to during preclinical education courses. First, second, and third year dental students were asked to complete anonymous questionnaires about the type of injuries they experienced during their preclinical education course, the number of injuries, and which preclinical education course they had. Descriptive statistics of the survey findings were made. 63.4% of the students reported that they were injured at least once in preclinical education courses. It was determined that the most common injury was burns caused by a spirit stove, while most injuries occurred in endodontic preclinical training courses. According to the findings of this study, the incidence of injury was found to be high in students during preclinical education. The rate of reporting an injury is very low. Obtaining this information may be useful in taking necessary measures to reduce the number of such injuries in the future and to raise students' awareness about this issue.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2022 |
Submission Date | December 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 31 Issue: 3 |