Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) lisansüstü eğitiminde tamamlanan tezleri incelemek ve belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışma içinTürkiye Ulusal Tez Merkezi’nde erişime açık olan ve 2012-2022 tarihleri arasında Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) lisansüstü eğitiminde tamamlanan doktora ve uzmanlık tezleri incelenmiştir. Veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir.293 doktora (%39.6) ve 446 uzmanlık tezi (%60.4) olmak üzere toplam 739 tez değerlendirilmiştir. En fazla tez 2022 yılında (133 tez, %18.0) ve en az tez 2012 yılında (32 tez, %4.3) tamamlanmıştır. 700 tez (%94.7) devlet üniversitesinde ve 39 tez (%5.3) vakıf/özel üniversitede tamamlanmıştır. 636 tez (%86.1) kadın yazarlar tarafından yazılırken, 103 tez (%13.9) erkek yazarlar tarafından yazılmıştır. Tez danışmanlarının 160’ı doktor öğretim üyesi (%21.6), 194’ü doçent (%26.3) ve 385’i profesördür (%52.1).Tezler en çok çürük/koruyucu, restoratif ve protetik uygulamalar (306 tez, %41.4) ve en az ise yapay zeka/stres analizi/sonlu elemanlar (11 tez, %1.5) ve dudak damak yarığı/buruksizm/temporomandibular eklem rahatsızlığı (12 tez, %1.6) konusundadır. Laboratuvar çalışması/in vitro en çok kullanılan (286 tez, %38.7) ve bilgisayar tabanlı çalışma/in siliko (12 tez, %1.6) en az kullanılan metodolojidir.Ülkemizde uzmanlık eğitimin başlamasını takiben doktora tezlerinde azalma ve uzmanlık tezlerinde artış olduğu gözlenmiştir.
The aim of this study is to examine of the theses completed in Pedodontics (Pediatric Dentistry) postgraduate education in Turkey and to evaluate them according to determined criteria.Doctoral (PhD) and master's (MSc) theses completed in Pedodontics (Pediatric Dentistry) postgraduate education between 2012-2022years and accessible in the Turkish National Thesis Center, were examined for study. The data were analyzed statistically.A total of 739 theses were evaluated, consisting of 293 doctoral (39.6%) and 446master’s theses (60.4%). The highest number of these were completed in 2022year (133 theses, 18.0%), while the lowest number of these were completed in 2012 year (32 theses, 4.3%). Out of the total, 700 theses (94.7%) were completed at public universities, and 39 theses (5.3%) were completed at private universities. 636 theses (86.1%) were written by female authors, while 103 theses (13.9%) were written by male authors. 160of theseadvisors were assistant professor doctor (21.6%), 194were associate professor (26.3%), and 385 were professor (52.1%). The theses mainly focused on topics such as caries/preventive, restorative, and prosthetic applications (306 theses, 41.4%), while the least focused topics were artificial intelligence/stress analysis/finite elements (11 theses, 1.5%) and cleft lip and palate/bruxism/temporomandibular joint disorder (12 theses, 1.6%).The most used methodology was laboratory study/in vitro (286 theses, 38.7%), while the least used methodology was computer-based study/in silico (12 theses, 1.6%). Following the start of master’s education in our country, a decrease in doctoral theses and an increase in master’s theses have been observed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Paedodontics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | July 22, 2024 |
Publication Date | July 25, 2024 |
Submission Date | December 28, 2023 |
Acceptance Date | March 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 33 Issue: 2 |