Küreselleşmeyle birlikte, yükseköğretim alanında
rekabet süreci yoğun olarak yaşanmaktadır. Rekabet yüksek performansa ulaşmanın
yolu olarak kabul edildiğinden, yoğun rekabet ortamında bulunan üniversiteler
rakiplerine göre nerede olduklarını, güçlü ve zayıf yönlerini görebilmeleri
için düzenli olarak performanslarını ölçebilmelidirler. Çalışmanın amacı, İç Anadolu Bölgesi’nde
faaliyette bulunan 19 devlet üniversitenin 2017 yılı göreceli performanslarını
ölçmek ve performans açığını ortadan kaldırmak için önerilerde bulunmaktır.
2017 ve 2018 yıllarında kurulmuş olan 6 üniversite ve mezun öğrencisi olmayan 2
üniversite çalışmaya dahil edilmemiştir.
Performans ölçümünde etkinlik analiz yöntemlerinden olan “veri zarflama
analizi yöntemi” kullanılmıştır. Analizde 4 adet girdi (öğretim elemanı sayısı,
öğrenci sayısı, idari personel sayısı, toplam ödenek) ve 4 adet çıktı (mezun
öğrenci sayısı, yayın sayısı, atıf sayısı, toplam harcama) değişkenleri
kullanılmıştır. Çalışmaya konu olan veriler, üniversitelerin 2017 yılı resmi
idari faaliyet raporlarından, Yükseköğretim Kurumu web sitesi
istatistikleri, Yüksek Öğretim Kurulu Atlası ve Orta Doğu Teknik
Üniversitesi Enformatik Enstitüsü URAP Araştırma Laboratuvarınca hazırlanan
verilerden elde edilmiştir.
Veriler LINDO paket programında çözdürülerek sonuçlar değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 4 |