States educate their citizens in a unique educational process accordance with their own cultural codes. Therefore, it is necessary to mention two functions of education. The first function of education; to enable individuals to realize their abilities and to provide them with new skills within the scope of 21st century skills. The other function of education is persons to help them realize themselves, to improve society and humanity, to ensure that they interact with the knowledge of the age and the right ones of the accumulation from previous periods, and to learn the ways of making production. In this research analysis and evaluation of the book named “World School”, written by Salman Khan and arousing a lot of interest, was made especially for the planning of future education. For this reason, in the study, "document analysis" method, one of the qualitative research methods, was adopted in the meticulous and systematic examination of written documents as a data source. In the research, it has been concluded that the idea of an online-based "World School" that encourages of students to discover and produce by learning new things, reveals of students creativity, prioritizes intuitive learning, determines education planning according to personal learning speed.
Devletler vatandaşlarını kendi kültür kodlarına uygun olarak kendilerine özgün bir eğitim süreci içerisinde yetiştirirler. Bu yüzden eğitimin iki işlevinden söz etmek gerekmektedir. Eğitimin ilk işlevi; bireylerin kabiliyetlerinin farkına varmalarını sağlamak ve onlara 21.yüzyıl becerileri kapsamında yeni beceriler kazandırmaktır. Eğitimin diğer işlevi ise bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak, toplumu ve insanlığı geliştirmek üzere çağın bilgi anlayışı ile önceki dönemlerden gelen birikimin doğru olanlarıyla etkileşime girmelerini temin etmek ve çağımıza uygun üretim yapma yollarını öğrenmelerini sağlamaktır. Bu araştırmada, Salman Khan tarafından yazılan ve oldukça ilgi uyandıran “Dünya Okulu” adlı kitabın, özellikle gelecekteki eğitimin planlanması adına analizi ve değerlendirmesi yapılmıştır. Bu nedenle çalışmada, yazılı belgelerin veri kaynağı olarak titizlikle ve sistematik olarak incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, öğrencileri yeni şeyler öğrenerek keşfetmeye ve üretmeye teşvik eden, öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaran, sezgisel öğrenmeyi ön planda tutan, eğitim planlamasını kişisel öğrenme hızına göre belirleyen çevrimiçi tabanlı bir "Dünya Okulu" fikrinin gerçekleştirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2022 |
Submission Date | July 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |
The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.