Bu araştırmanın amacı, ‘öğrencilerimizin takipçisiyiz’ adlı projenin etkiliği hakkında veli görüşlerini almaktır. Proje, okula geç gelmeyi alışkanlık haline getiren ve devamsızlık problemi bulunan öğrencilerin velileriyle iletişime geçilerek okula gelmeme nedenlerini ortaya koymayı ve öğrencilerin okula devamını sağlamayı hedeflemektedir. Çalışma, Tokat ili merkezinde yer alan bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Proje uygulamasının 1 eğitim-öğretim dönemi uygulanmasının ardından proje hakkında velilerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Toplamda 20 velinin görüşünün alındığı görüşme sonuçları velilerin bu uygulamadan memnun olduklarını, devamlılığının sağlanmasını istediklerini ortaya koymaktadır. Uygulama sayesinde veliler, öğrencilerinin okula karşı ilgilerinin ne seviyede olduğunun saptanabildiğini, okula karşı tutum ve davranışların ortaya konulabildiğini, öğrenci hatalarının bir an önce düzeltilmesinin sağlandığını ve öğretmen-öğrenci ve veli üçgeninde doğru iletişimin kurulabildiğini belirtmişlerdir. Ayrıca veliler bu proje sayesinde okula daha fazla güven duyduklarını ve öğrencilerini daha rahat bir şekilde gönderebildiklerini ifade etmişlerdir. Velilerden biri uygulamayı olumlu bulmakla birlikte telefon yerine yüz yüze iletişimin daha işe yarar olacağını, bu nedenle devamsızlık problemi olan öğrenci velilerinin en azından haftada bir gün okula çağırılıp bu problem hakkında görüşülmesi gerektiğini belirtmiştir. Öğretmenlerin kendilerini, dersleri ve okulu sevdirmelerinin öğrencilerin geç gelme ve devamsızlık problemine bir nebze olsun çözüm olacağı öneriler arasında yer almıştır. Bunun yanı sıra rehberlik servisinin bu konunun üzerinde daha fazla çalışmalar yapması önerilmiştir. Proje hala devam etmekte olup velilerin olumlu görüşlerinin yanı sıra öğrencilerin özürsüz devamsızlıklarında azalma olduğu gözlemlenmiştir. Bu uygulamanın diğer okullarda da uygulanması veya devamsızlık ve geç gelmeyi önlemeye yönelik farklı projelerin ortaya konması öğrencilerin bu problemlerinin çözümü için faydalı olabilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |