Araştırmanın amacı, ilkokul yöneticilerinin meslekte geçirdikleri sürenin hoşgörü düzeyleri ile arasındaki ilişkiyi incelenmektir. Çalışma ile ilkokul yöneticilerinin mesleki kıdemlerinin hoşgörü tutumları yetkinliklerinin belirlenmesine katkılarda bulunulacaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmaktadır. Araştırmanın evreni Şanlıurfa ilinde bulunan ilkokullarda görev yapan yöneticiler iken örneklem grubu, Şanlıurfa İli merkez ilçelerinde bulunan 109 (13 kadın ve 96 erkek) ilkokul yöneticisinden oluşmaktadır.
Veri toplama aracı olarak yetişkin bireylerin hoşgörü eğilimlerini belirleme amacıyla Çalışkan ve Çavuş (2020) tarafından hazırlanmış olan “Hoşgörü Eğilim Ölçeği-Yetişkin Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ANOVA kullanılmış, yöneticilerin hoşgörü tutumlarının cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amacıyla non-parametirk testlerden olan Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda çalışmaya katılan ilkokul yöneticilerinin meslekte geçirdikleri kıdem yılına göre hoşgörü düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmadığı (p>0.05) ve cinsiyete göre ilkokul yöneticilerinin hoşgörü düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmış olup ilkokul yöneticilerinin gerek öğrenci gerek öğretmen ve gerekse de okulun diğer paydaşlarıyla hoşgörü içerisinde olması gelecek nesillerin yetiştirilmesi sürecinde ve okul iklimi açısından önemli bir faktör olduğu aşikârdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 22, 2024 |
Publication Date | November 1, 2024 |
Submission Date | March 9, 2024 |
Acceptance Date | April 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |
All articles published in our journal are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.