Fen eğitiminde sosyobilimsel konuların (SBK) oynadığı önemli rol göz önüne alındığında, öğrencilerin bu sorunları nasıl algıladıkları ve bu sorunların çözümünde sahip oldukları tutumları önemlidir. Bu çalışmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının SBK’ya yönelik öğrenci tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney (N=19) ve kontrol (20) grupları sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından basit seçkisiz örnekleme kapsamında belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine SBK argümantasyon modeli ile öğretilmiştir. Öğrencilerin SBK’ya yönelik tutumlarının değişip değişmediğini belirlemek amacıyla Topçu (2010) tarafından geliştirilen “Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek faktörlü ANCOVA testleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin kaygı ve hoşlanma tutum puanlarının arttığı fakat yarar ve önemine iliştin tutumlarının değişmediği görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının genel SBK ön test puanları kontrol altına alındığında SBK’ya yönelik son test tutum puanları deney grubu öğrencileri lehine farklılaşmıştır. Öğretim programlarımızda öğrencilerin sosyobilimsel konular bağlamında argüman geliştirebilecekleri derslerin sayısı ve ders saati arttırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Submission Date | April 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR