Research Article
BibTex RIS Cite

“Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma” Konulu FEAD 1. Kış Okulunun Ardından: Lisansüstü Öğrencilerinin Beklenti ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 65 - 75, 30.06.2016

Abstract

Farklı yükseköğretim kurumlarında lisansüstü eğitim alan öğrenciler, gerek kendilerinden kaynaklanan sebepler gerekse üniversitelerin kendilerine sunmuş olduğu imkânlardaki sınırlılıklardan dolayı bazı gerekli olan kazanımları edinememektedirler. Eğitim alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerin sorunlarının başında nitel araştırma yaklaşımı üzerine bilgi eksikliği ve bireysel çalışmalarına yönelik akademik destek eksikliği gelmektedir. Bu eksikliklerin giderilmesine yönelik olarak FEAD, lisansüstü öğrencileri desteklemek amacıyla “Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma” konulu bir etkinlik organize etmiştir. Bu çalışmada Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği FEAD tarafından düzenlenen kış okuluna katılmaya hak kazanan lisansüstü öğrencilerinin, yürütülen bu etkinliğe yönelik beklentilerini ve bu beklentilerinin ne düzeyde karşılandığı araştırılmıştır. Etkinliğe beşi doktora on beşi de yüksek lisans olmak üzere toplam 20 lisansüstü öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinden katılımcıların nitel araştırmalara yönelik beklentilerinin büyük oranda karşılandığını fakat katılımcıların nitel veri analizi ve uygulama yapma yönünden daha kapsamlı desteklere ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır

References

  • Alabas, R. (2011). Social studies teachers’ conception of postgraduate education preferences and its contribution to their professions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 2897–2901. doi:10.1016/j.sbspro.2011.04.210
  • Alabaş, R., Kamer, T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. e-Uluslararası Eğitim Araştırmalar dergisi, 3(4), 89–107.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe eğitimi programlarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterliliklerine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 87–115.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri: Nitel Bir Araştırma (Niğde li Örneği). Yuksekogretim Dergisi, 3(2), 61–69. doi:10.2399/yod.13.009
  • Cansiz, M. ve Cansiz, N. (2015). A needs assessment for graduate programs in education faculties. Journal of Educational and Instructional Studies, 5(2), 27–32.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2. bs.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Evrekli, E., nel, D., Deniş, H. ve Balım, A. G. (2011). Methodological and statistical problems in graduate theses in the field of science education. Elementary Education Online İlköğretim Online, 10(101), 206–218.
  • Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma -Qualitative research in education. Eurasian Journal of Educational Research, (20), 158–165.
  • Karakütük, K. (2000). Öğretmenlerin lisansüstü öğretimi konusunda yönetici ve öğretmenlerin görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 193–209.
  • Li, S. ve Seale, C. (2007). Managing criticism in PhD supervision: a qualitative case study. Studies in Higher Education, 32:4(May 2015), 551–526. doi:10.1080/03075070701476225
  • Lin, E., Wang, J., Spalding, E., Klecka, C. L. ve Odell, S. J. (2011). Toward strengthening the preparation of teacher educator-researchers in doctoral programs and beyond. Journal of Teacher Education, 62, 239– 245. doi:10.1177/0022487110397816
  • Nartgün, Z. (2010). Sınıf içi durum belirleme tekniklerine dayalı öğretimin öğrencilerin araştırma teknikleri yeterlik düzeyleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 31(157), 113–127.
  • Özmen, Z. M. ve Güç, F. A. (2013). Doktora Eğitimi ile lgili Yaşanan Zorluklar ve Baş Etme Stratejileri : Durum Çalışması Challenges in Doctoral Education and Coping Strategies : A Case Study. Yükseköğetim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214–219. doi:10.5961/jhes.2013.079
  • Saracaloğlu, S., Varol, R. ve Ercan, . E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin bilimsel araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlilikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 187–199.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi - Balıkesir Üniversitesi durum belirlemesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 59–66.
  • Tekin, M. (2007). Lisansüstü öğrencilerinin araştırmaya yönelik kaygı ve yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu içinde (ss. 485–493). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yükseköğretim Kurulu. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (1997). Türkiye.
Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 65 - 75, 30.06.2016

Abstract

References

  • Alabas, R. (2011). Social studies teachers’ conception of postgraduate education preferences and its contribution to their professions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 2897–2901. doi:10.1016/j.sbspro.2011.04.210
  • Alabaş, R., Kamer, T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. e-Uluslararası Eğitim Araştırmalar dergisi, 3(4), 89–107.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe eğitimi programlarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterliliklerine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 87–115.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri: Nitel Bir Araştırma (Niğde li Örneği). Yuksekogretim Dergisi, 3(2), 61–69. doi:10.2399/yod.13.009
  • Cansiz, M. ve Cansiz, N. (2015). A needs assessment for graduate programs in education faculties. Journal of Educational and Instructional Studies, 5(2), 27–32.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2. bs.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Evrekli, E., nel, D., Deniş, H. ve Balım, A. G. (2011). Methodological and statistical problems in graduate theses in the field of science education. Elementary Education Online İlköğretim Online, 10(101), 206–218.
  • Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma -Qualitative research in education. Eurasian Journal of Educational Research, (20), 158–165.
  • Karakütük, K. (2000). Öğretmenlerin lisansüstü öğretimi konusunda yönetici ve öğretmenlerin görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 193–209.
  • Li, S. ve Seale, C. (2007). Managing criticism in PhD supervision: a qualitative case study. Studies in Higher Education, 32:4(May 2015), 551–526. doi:10.1080/03075070701476225
  • Lin, E., Wang, J., Spalding, E., Klecka, C. L. ve Odell, S. J. (2011). Toward strengthening the preparation of teacher educator-researchers in doctoral programs and beyond. Journal of Teacher Education, 62, 239– 245. doi:10.1177/0022487110397816
  • Nartgün, Z. (2010). Sınıf içi durum belirleme tekniklerine dayalı öğretimin öğrencilerin araştırma teknikleri yeterlik düzeyleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 31(157), 113–127.
  • Özmen, Z. M. ve Güç, F. A. (2013). Doktora Eğitimi ile lgili Yaşanan Zorluklar ve Baş Etme Stratejileri : Durum Çalışması Challenges in Doctoral Education and Coping Strategies : A Case Study. Yükseköğetim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214–219. doi:10.5961/jhes.2013.079
  • Saracaloğlu, S., Varol, R. ve Ercan, . E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin bilimsel araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlilikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 187–199.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi - Balıkesir Üniversitesi durum belirlemesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 59–66.
  • Tekin, M. (2007). Lisansüstü öğrencilerinin araştırmaya yönelik kaygı ve yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu içinde (ss. 485–493). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yükseköğretim Kurulu. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (1997). Türkiye.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ali Sağdıç

Orhan Karamustafaoğlu This is me

Publication Date June 30, 2016
Submission Date March 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Sağdıç, A., & Karamustafaoğlu, O. (2016). “Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma” Konulu FEAD 1. Kış Okulunun Ardından: Lisansüstü Öğrencilerinin Beklenti ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 4(1), 65-75.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR