The aim of this research is to examine preservice preschool teachers' associating science concepts with daily life. Case study was used as a research method. Participants consists of 27 second grade preservice preschool teaches’ who are determined by the appropriate sampling method, one of the purposeful sampling methods. The research was carried out in the Pre-School Science and Daily Life course. Data were collected via the activity plans and classroom observations prepared by preservice preschool teachers. The science concepts and activity types used in these data sources constitute the data of the research. Descriptive analysis was used for the science concepts associated in the activity plan, and content analysis was used to determine the prepared science activities. In the results of the research, it was determined that the associations between science and daily life were mostly associated with the concepts of sense and opposite themes, color theme was not used at all, and science concept associations were also made that were not included in Ministry of National Education Preschool Education Program, 2013. It is seen that most associate informal learning environments respectively were made with kitchen, bazaar, bathroom, playground, and market. It was determined that the activity plans were prepared in the form of an integrated activity plan using Science, Turkish, Mathematics, Play, Drama, Movement, Field Trip activity types
Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının fen kavramları ile günlük yaşamı ilişkilendirme durumlarını incelemektir. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 27 ikinci sınıf okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Okul Öncesinde Fen ile Günlük Yaşam dersinde toplanmıştır. Veriler öğretmen adayları tarafından hazırlanan etkinlik planları ve sınıf içi gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Bu veri kaynaklarında kullanılan fen kavramları ve etkinlik çeşitleri araştırmanın verilerini oluşturmaktadır. Etkinlik planında ilişkilendirilen fen kavramlarının incelenmesinde betimsel analiz, hazırlanan fen etkinliklerinin incelenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında fen ile günlük yaşam ilişkilendirmelerinin en çok duyu ve zıt temalarındaki fen kavramlarıyla yapıldığı, renk temasının hiç kullanılmadığı, ayrıca 2013 MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında yer almayan fen kavramı ilişkilendirmelerinin de yapıldığı tespit edilmiştir. İnformal öğrenme ortamlarından sırası ile en çok ilişkilendirme mutfak, pazar, banyo, oyun parkı ve market ile yapılmıştır. Etkinlik planlarının Fen, Türkçe, Matematik, Oyun, Drama, Hareket, Alan Gezisi etkinlik çeşitleri kullanılarak bütünleştirilmiş etkinlik planı şeklinde hazırlandığı belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2021 |
Submission Date | July 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR