Bu çalışmada Türkiye sinemasında 2000'li yıllarda çekilen Teslimiyet Emre Yalgın, 2010 ve Güneşi Gördüm Mahsun Kırmızıgül, 2009 filmleri, trans kimliklerin sosyo-mekansal temsili bağlamında değerlendirilmektedir. Henri Lefebvre gibi mekân kuramcılarının ve toplumsal cinsiyet teorisyenlerinin mekâna ilişkin görüşlerinden yararlanılan çalışmada, trans bedenlerin hegemonik mekândaki hâkim iktidar mekanizmalarıyla ilişkileri, ne tür dışlama, sınırlandırma ve içerme mekanizmaları tarafından çerçevelendirildikleri, alternatif mekân kavrayışı oluşturup oluşturamadıkları araştırılmakta ve mekânsal ilişkiler aracılığıyla hâkim toplumsal cinsiyet kodlarını/değerlerini kesintiye uğratabilecek karşıt kodlar geliştirip geliştiremedikleri sorgulanmaktadır
This study aims to consider movies shot in the 2000s, Teslimiyet Other Angels, Emre Yalgın, 2010 and Güneşi Gördüm I Saw the Sun, Mahsun Kırmızıgül, 2009 , within the context of socio-spatial representation of transgender identities. Considering ideas of gender and space theoreticians such as Henri Lefebvre, the study explores trans bodies’ relationships with dominant political power mechanisms in hegemonic space, what kind of exclusion, limitation and inclusion mechanisms they are framed with and whether they can produce any alternative spatial conception, and it also questions whether they have developed opposing codes that can interfere with dominant gender codes by means of spatial relationships
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Women's Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |