Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Evlilikten Manzaralar: Kadın Kimliğinin ‘Medeni Hali’

Year 2010, , 115 - 118, 01.06.2010
https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000038

Abstract

Evlilik çoğu zaman kadın ve erkek kimliğinde önemli dönüşümlere yol açan ve onu biçimlendiren bir çerçeve haline gelir. Kadın ve erkek kendi kimliklerini bu yeni “medeni halleri” üzerinden tanımlamaya ve bu yeni kimliklerinin sınırlarında yaşamaya başlarlar. Bu durumu sorgulayan İsveçli yönetmen Ingmar Bergman’ın 1973 yapımı Bir Evlilikten Manzaralar’ı Scenes From A Marriage , evlilik dahilinde yakınlık ile kişinin özerkliğinin biraradalığına engel teşkil edenin ne olduğunu anlamaya çalışır. Bu bağlamda, “ideal evlilik” örneği sunan bir burjuva çifti etrafında, evliliğin hayata ve varoluşsal meselelere karşı bir sığınak olarak algılandığını ortaya koyar. Fakat Bergman’ın bu filmiyle özel olarak ve çok sade bir şekilde evliliğin kadın kimliği üzerindeki etkisini sahnelediğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu yazıda Bergman’ın filminde daha çok kadınlar hakkında söylediklerinden bahsedeceğim.

References

  • Bergman, I. (Yönetmen/Senarist). (1974). Scenes From A Marriage, ABD: Criterion.
  • Plone, A. (1975). “Marital and Existential Pain: Dialectic in Bergman’s “Scenes From A Marriage”, Family Process, 14 (3), (s. 317-78).
Year 2010, , 115 - 118, 01.06.2010
https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000038

Abstract

References

  • Bergman, I. (Yönetmen/Senarist). (1974). Scenes From A Marriage, ABD: Criterion.
  • Plone, A. (1975). “Marital and Existential Pain: Dialectic in Bergman’s “Scenes From A Marriage”, Family Process, 14 (3), (s. 317-78).
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Women's Studies
Journal Section Research Article
Authors

Jülide Karakoç This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010

Cite

Chicago Karakoç, Jülide. “Bir Evlilikten Manzaralar: Kadın Kimliğinin ‘Medeni Hali’”. Fe Dergi 2, no. 2 (June 2010): 115-18. https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000038.