Research Article
BibTex RIS Cite

Sinemada Kamusal/ Özel Alan Ayrımı Örneği: Demir Leydi

Year 2014, , 67 - 77, 01.06.2014
https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000113

Abstract

Bu çalışmanın amacı Demir Leydi The Iron Lady, Phyllida Lloyd, 2011 filmi üzerinden mekan ve cinsiyet ilişkisini ele almaktır. Kamusal ve özel alan kavramları ile birlikte erillik-dişilik, etkin- edilgen, mantıklı-duygusal gibi karşıtlıklarla sınırlandırarak filmin analizi yapılmaya çalışılacaktır. Aynı zamanda filmin, anaakım sinema filmlerindeki kadın temsillerinden farklı bir örnek ve kalıplaşmış kadın stereotipine alternatif bir temsil biçimi oluşu da çalışmada yapılacak olan değerlendirmenin bir parçasını oluşturacaktır

References

  • Delmar, Rosalind. “Engels’in ‘Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Devletin Kökeni’ne Yeniden Bakış,” Kadın ve Eşitlik ed. J. Mitchell (İstanbul: Kaynak, 1984), 133-135.
  • Donovan, Josephine. Feminist Teori (İstanbul: İletişim, 2010).
  • Hall, Stuart. Policing the Crisis (Michigan: Holmes & Meier, 1978)
  • Mascelli, Joseph. Sinemanın 5 Temel Öğesi (Ankara: İmge, 2002).
  • Pekerman, Serazer. Film Dilinde Mahrem: Ulusötesi Sinemada Kadın ve Mekan Temsili (İstanbul: Metis, 2012).
  • Öztürk, Ruken. Sinemada Kadın Olmak (İstanbul: Alan, 2000).
  • Ryan, Michael ve Kellner, Douglas. Politik Kamera (İstanbul: Ayrıntı, 2010).
  • Smelik, Anneke. Feminist Sinema ve Film Teorisi: Ve Ayna Çatladı (İstanbul: Agora, 2006).
  • Ulusay, Nejat. Melez İmgeler: Sinema ve Ulusötesi Oluşumlar (Ankara: Dost, 2008).
  • Wood, Robin. Hitchcock Sineması. (İstanbul: Kabalcı, 2004).

The Public/Private Sphere Distinction in Cinema: The Iron Lady

Year 2014, , 67 - 77, 01.06.2014
https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000113

Abstract

This study aims to addressing relationship between space and gender at The Iron Lady Phyllida Lloyd, 2011 movie. This film will be analysed with concepts of public and private sphere in conjunction with contrasts such as masculinity-femininity, active-passive, logical-sentimental. At the same time, the female character in The Iron Lady, as an example of an alternative to mainstream cinema stereotyped roles will be discussed

References

  • Delmar, Rosalind. “Engels’in ‘Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Devletin Kökeni’ne Yeniden Bakış,” Kadın ve Eşitlik ed. J. Mitchell (İstanbul: Kaynak, 1984), 133-135.
  • Donovan, Josephine. Feminist Teori (İstanbul: İletişim, 2010).
  • Hall, Stuart. Policing the Crisis (Michigan: Holmes & Meier, 1978)
  • Mascelli, Joseph. Sinemanın 5 Temel Öğesi (Ankara: İmge, 2002).
  • Pekerman, Serazer. Film Dilinde Mahrem: Ulusötesi Sinemada Kadın ve Mekan Temsili (İstanbul: Metis, 2012).
  • Öztürk, Ruken. Sinemada Kadın Olmak (İstanbul: Alan, 2000).
  • Ryan, Michael ve Kellner, Douglas. Politik Kamera (İstanbul: Ayrıntı, 2010).
  • Smelik, Anneke. Feminist Sinema ve Film Teorisi: Ve Ayna Çatladı (İstanbul: Agora, 2006).
  • Ulusay, Nejat. Melez İmgeler: Sinema ve Ulusötesi Oluşumlar (Ankara: Dost, 2008).
  • Wood, Robin. Hitchcock Sineması. (İstanbul: Kabalcı, 2004).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Women's Studies
Journal Section Research Article
Authors

Duygu Çayırcıoğlu This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

Chicago Çayırcıoğlu, Duygu. “Sinemada Kamusal/ Özel Alan Ayrımı Örneği: Demir Leydi”. Fe Dergi 6, no. 1 (June 2014): 67-77. https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000113.