In this study, Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex and Adobe Connect platforms, which are frequently used for online conferences, meetings and distance learning in today's educational institutions, were examined. A mixed method approach including both quantitative and qualitative data was used to compare the distance learning systems. After comparing the platforms using twenty different evaluation criteria, the study revealed that each platform has different competences. Based on the results, the following recommendations were made: Zoom for individual use, large team communication, and webinars with lots of participants; Microsoft Teams for corporate use, large team communication, and those requiring Office 365 integration; Google Meet for individual users, small team meetings, and those integrated into the Google ecosystem; Cisco Webex for corporate use, large events, and those with strict security requirements; and Adobe Connect for use in training and education, large webinars, and scenarios requiring a lot of interaction from participants.
Bu çalışmada, günümüz eğitim kurumlarında çevrimiçi konferanslar, toplantılar ve uzaktan öğrenme için sıklıkla kullanılan Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex ve Adobe Connect platformları incelenmiştir. Uzaktan öğrenme sistemlerini karşılaştırmak için hem nicel hem de nitel verileri içeren karma bir yöntem yaklaşımı kullanılmıştır. Yirmi farklı değerlendirme kriteri kullanılarak platformların karşılaştırılmasının ardından, çalışmadan her platformun farklı yetkinliklere sahip olduğu ortaya koyulmuştur. Elde edilen bulgular göz önüne alındığında; küçük ekip toplantıları, bireysel kullanım ve geniş katılımcı sayısına sahip web seminerleri için Zoom, kurumsal kullanım, büyük ekip iletişimi ve Office 365 entegrasyonuna ihtiyaç duyanlar için Microsoft Teams, bireysel kullanıcılar, küçük ekip toplantıları ve Google ekosistemine entegre çalışanlar için Google Meet, kurumsal kullanım, büyük etkinlikler ve güçlü güvenlik gereksinimleri olanlar için Cisco Webex ve eğitim ve öğretim amaçlı kullanım, büyük web seminerleri ve geniş katılımcı etkileşimi gerektiren senaryolar için Adobe Connect ön plana çıkmaktadır.
Çevrim içi konferans çevrim içi toplantı dijital platfomların karşılaştırması uzaktan eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Software Quality, Processes and Metrics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 10, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 18, 2024 |
Acceptance Date | July 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 21 |