Dünyada geçmişten
günümüze kadar ekonomik, sosyal ve kültürel olarak çok önemli değişimler
yaşamaktadır. Bu değişimlerin temelini ise bireylerin hayatları boyunca eğitim
almaları oluşturmaktadır. Bireylerin içinde bulundukları topluma ve yaşanan bu
hızlı değişimlere ayak uydurmaları gerekmektedir. Bireyin, kendisini sürekli
yenilemesi ile hem günlük hayatındaki hem de meslek hayatındaki gelişmeleri
yakından takip edebilmesi mümkün hale gelmektedir. Sürekli yenilenmenin,
nitelikli insan gücünün kaynağı ise yaşam boyu öğrenmedir. Bireyin olduğu her
yerde gerçekleşebilen yaşam boyu öğrenme işsizliği de azaltan önemli bir
unsurdur. Yaşam boyu öğrenme son yıllarda başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada
ve ülkemizde eğitim alanında yürütülen çalışmalar arasında öncelikli konuma
gelmiştir. Zaman, yaş, eğitim düzeyi gibi eğitim engeli olabilecek her türlü
kısıtlamayı ortadan kaldıran yaşam boyu öğrenmenin uygulanmasında ise
üniversitelere önemli görevler düşmektedir.
Bu çalışmada yaşam
boyu öğrenme kapsamlı bir şekilde ele alınmış, ilgili literatür araştırmaları
ile işsizliğe olan etkisi ortaya konulmuştur. Üniversitelerin yaşam boyu
öğrenme konusunda fonksiyonu ele alınarak, bireysel ve kurumsal gelişim için rolü
incelenmiştir. Sonuç olarak refah seviyesinin artırılmasında yaşam boyu öğrenme
faaliyetlerinin uygulanmasının gerekliliği ortaya konulan bir model önerisi ile
açıklanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 25, 2018 |
Acceptance Date | June 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |