Çalışmanın amacı Borsa İstanbul’da işlem gören firmaların sosyal medya kullanım tercihlerinin sosyal medya ağı, sektör ve finansal performans açısından araştırılmasıdır. Araştırma BIST 100 endeksinde işlem gören şirketlerin 2019 yılı sonu verileri ile sınırladır. Çalışma sonucunda şirketlerin en çok tercih ettikleri sosyal medya ağı “Linkedin” olarak tespit edilmiştir. Araştırmaya dâhil 11 sektör içinde sosyal medyayı en aktif kullanan sektörler “ulaştırma ve haberleşme” sektörü ile “toptan ve perakende ticaret” sektörleridir. Araştırmaya konu olan şirketler içinde her bir şirket ortalama 3,5 farklı sosyal medya ağı hesabına sahiptir. Bu sayı sosyal medyayı aktif kullanan grupta 4,5 iken aktif olmayan grupta ise 2,30’dur. Sonuçlar, sosyal medyayı aktif kullanan firmaların “Fiyat/Kazanç oranı”, “Firma Değeri/Net Satışlar oranı”, “Piyasa Değeri” ve “Özsermaye Karlılığı” oranlarının, aktif kullanmayan firmalara göre anlamlı şekilde farklılaştığını göstermektedir. Araştırılan diğer finansal oranlarda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Submission Date | April 14, 2021 |
Acceptance Date | July 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |