Research Article
BibTex RIS Cite

Covid 19 Salgını Sürecinde Okuldan Uzak Kalan Öğrencilerin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 231 - 253, 31.12.2024
https://doi.org/10.61960/fikriyat.1561796

Abstract

Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde öğrencilerin okula karşı tutum ve davranışlarının incelenmesidir. Covid-19 salgınıyla okullarından uzak kalan öğrencilerin, uzaktan eğitim sürecinde okula karşı tutum ve davranışlarının neler olduğuna ilişkin öğrenci görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemleri içerisinde bulunan maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın örneklemini Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda okuyan sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrenciler akademik başarılarına göre gruplandırılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak katılımcı öğrencilere dokuz adet açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçların analizi ile uzaktan eğitim sürecinde katılımcı öğrencilerin tamamının okulu özlediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin okula karşı özlemlerinin en önemli sebebini ise arkadaşlarına, daha sonra ise öğretmenlerine özlemleri oluşturmuştur. Katılımcıların çoğunluğu teknolojik sorunlardan ve yetersizliklerden dolayı uzaktan eğitimi faydasız bulmuş, öğrencilerin tamamı eğitim hayatlarına yüz yüze devam etmeyi istediklerini belirtmiştir. Araştırmada öğrencilerin tutum ve davranışlarının nedenleri detaylı olarak incelenmiştir.

References

  • Adalar, F. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan matematik eğitimi almaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Tez No. 728022) [Doktora tezi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi].
  • Aslan, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: Kars ili örneği (Tez No. 724818) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi].
  • Aslanargun, E. (2022). Eğitimde fırsat eşitsizliğinin fırsat eşitsizliğinin nedeni olarak okul/ öğretmen etkisizliği ve aile katılımı Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi CRES Journal Critical Reviews in Educational Sciences (Özel Sayı / Special issue), 63-71.
  • Aslanargun, E. (2023). Modernite ve postmodernite bağlamında Türk eğitim sisteminin yönetimi, Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi CRES Journal Critical Reviews in Educational Sciences (Özel Sayı / Special issue), 21-27.
  • Bingol-Schrijer, B. (2020). “COVID-19 salgını süresince eğitim hakkı, fırsat eşitliği ve sınavlara ilişkin temel problemler”, İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2), 837. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.2.0019
  • Birsen, M. T. (2022). Ortaokul öğrencilerinin COVID-19 salgın sürecinde beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (Tez No. 733554) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 354), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canpolat, U. (2022). COVID-19 salgını sürecinde MEB tarafından yürütülen acil uzaktan erişimli öğretim faaliyetlerine yönelik paydaş görüşleri (Tez No. 728321) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi].
  • Cook, D. A. ve Dupras, D. M. (2004). A practical guide to developing effective web-based learning. J Gen Intern Med. 19(6): 698–707. doi: 10.1111/j.1525-1497.2004.30029.x.
  • Creswell, John. W. (2013). Qualitative İnquiry & Research Design. 3.bs. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G. ve Demir Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? anne ve çocuklarının pandemi algısı, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Demirtaş Kurt, C. (2021). Covid-19 salgın sürecinde lise öğrencilerinde akran ilişkileri ve internet bağımlılığının incelenmesi (Tez No. 690502) [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi].
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Conference Paper · February 2006. https://www.researchgate.net/publication/298192658
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Göker, M. E. ve Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi. 2020;5 (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Günay, U. (2020). “Salgın Döneminde Gençler”, Yeni Koronavirüs Hastalığının Toplum Üzerine Etkileri ve Hemşirelik Yaklaşımları, İnönü Üniversitesi Yayınevi.
  • Kalaç, M. Ö., Telli, G. ve Eronal, Y. (2020), Covid-19 Mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Yayınları, Yayın No : 0040.
  • Kırgın, F. ve Aslanargun, E. (2023). Eğitim Yönetimi Alanında Yüksek Lisans Yapmış Okul Müdürlerine Yönelik Bakış Açıları, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, [Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction] 11(1), 169-185.
  • Mart, M. ve Kesicioglu, O. S. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde ailelerin evde oyun oynamaya ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Mengüç, E. (2022). İlkokul öğrenci velilerinin salgın (pandemi) döneminde uzaktan eğitim uygulamalarında yaşadıkları sorunların incelenmesi (Tez No. 732621) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi].
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.), Nobel Yayınları.
  • Miles, Matthew B. ve A. Michael Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Sage.
  • Nacaroğlu, H. İ. (2022). Meslek lisesi öğrencilerinin covid-19 salgını öncesi ve salgın döneminde internet ve sosyal medya bağımlılığı düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 744912) [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi].
  • Özdemir, K. (2021). COVİD-19 pandemisi uzaktan eğitim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin teknoloji kullanım deneyimleri (Tez No. 690772) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi].
  • Özercan, H. (2021). COVİD -19 pandemi sürecinde ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’na ilişkin görüşleri (Tez No. 700683) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi].
  • Özkal, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Sosyal bilgiler dersi kapsamında uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri (Tez No. 753136) [Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi].
  • Saldaña, Johnny. (2012). The Coding Manual for Qualitative Research. Londra: Sage.
  • Sarı, E. ve Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: COVID-19 Örneği, Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sarıbıyık, B. (2022). COVID-19 sürecinde ortaokul matematik dersinin uzaktan eğitim yoluyla uygulanmasının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi (Tez No. 710432) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi].
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42). DOI: 10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Sever, M. ve Özdemir, S. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde öğrenci olma deneyimi: Bir fotoses (photovoice) çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(4), 1653-1679.
  • Tekin, Ö. (2022). Okul yöneticilerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar (İstanbul-Maltepe ilçesi örneği) (Tez No. 715285) [Yüksek lisans tezi, T.C. Maltepe Üniversitesi].
  • Ünal, H. Z. (2021). COVİD-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi: Yalova İli Altınova İlçesi Örneği (Tez No. 725586) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi].
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020a). Startling digital divides in distance learning emerge, https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge (Erişim: 01.06.2021).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020b). Stefania Giannini, Covid-19 school closures around the World will hit girls hardest, https://en.unesco.org/news/covid-19-school-closures-around-world-will-hit-girls-hardest.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020c). COVID 19 Impact on Education: Globall Monitoring of School Closures caused by COVID 19. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim: 01.06.2021).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2021). Mission: Recovering Education 2021, https://gemreportunesco.wpcomstaging.com/2021/03/30/mission-recovering-education-2021/. United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2020a).
  • https://data.unicef.org/resources/remote-learning-reachability-factsheet/ (Erişim: 01.06.2021). United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2020b). https://www.unicef.org/reports/how-many-children-and-young-people-have-internet-access-home-2020 (Erişim: 07.06.2021).
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021a). https://www.unicef.org/reports/state-worlds-children-2021.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021b). https://www.unicef.org/reports/unicef-annual-report-2020.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021c). https://www.unicef.org/press-releases/first-day-school-indefinitely-postponed-140-million-first-time-students-around-world. United Nations Sustainable Development Group [UNSDG], (2020), https://unsdg.un.org/resources/policy-brief-impact-covid-19-children (Erişim: 01.06.2021).
  • Van Lancker, W. ve Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: a social crisis in the making. Lancet Public Health. May;5(5): 243-244. DOI: https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0. World Food Programe [WFP], (2020). Global Monitoring of School Meals During COVID-19 School Closures. Erişim tarihi 02.06.2021. https://cdn.wfp.org/2020/school-feeding-map/index.html.
  • World Health Organization [WHO], (2020). 2019 Novel Coronavirus (2019 nCoV): Strategic Preparedness and Response Plan, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/srp-04022020.pdf (erişim: 30.05.2021).
  • Yağmur, E. (2022). COVID-19 pandemisinde internet ve bilgi sistemleri kullanım başarısının incelenmesi: Erzurum merkez ortaokullarında bir uygulama (Tez No. 742498) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan Eğitim (Tez no. 241846) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi].
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın,1(1), 7-15.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği, Palet Yayınları.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780.
Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 231 - 253, 31.12.2024
https://doi.org/10.61960/fikriyat.1561796

Abstract

References

  • Adalar, F. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan matematik eğitimi almaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Tez No. 728022) [Doktora tezi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi].
  • Aslan, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: Kars ili örneği (Tez No. 724818) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi].
  • Aslanargun, E. (2022). Eğitimde fırsat eşitsizliğinin fırsat eşitsizliğinin nedeni olarak okul/ öğretmen etkisizliği ve aile katılımı Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi CRES Journal Critical Reviews in Educational Sciences (Özel Sayı / Special issue), 63-71.
  • Aslanargun, E. (2023). Modernite ve postmodernite bağlamında Türk eğitim sisteminin yönetimi, Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi CRES Journal Critical Reviews in Educational Sciences (Özel Sayı / Special issue), 21-27.
  • Bingol-Schrijer, B. (2020). “COVID-19 salgını süresince eğitim hakkı, fırsat eşitliği ve sınavlara ilişkin temel problemler”, İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2), 837. https://doi.org/10.26650/mecmua.2020.78.2.0019
  • Birsen, M. T. (2022). Ortaokul öğrencilerinin COVID-19 salgın sürecinde beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (Tez No. 733554) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 354), Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canpolat, U. (2022). COVID-19 salgını sürecinde MEB tarafından yürütülen acil uzaktan erişimli öğretim faaliyetlerine yönelik paydaş görüşleri (Tez No. 728321) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi].
  • Cook, D. A. ve Dupras, D. M. (2004). A practical guide to developing effective web-based learning. J Gen Intern Med. 19(6): 698–707. doi: 10.1111/j.1525-1497.2004.30029.x.
  • Creswell, John. W. (2013). Qualitative İnquiry & Research Design. 3.bs. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G. ve Demir Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? anne ve çocuklarının pandemi algısı, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Demirtaş Kurt, C. (2021). Covid-19 salgın sürecinde lise öğrencilerinde akran ilişkileri ve internet bağımlılığının incelenmesi (Tez No. 690502) [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi].
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Conference Paper · February 2006. https://www.researchgate.net/publication/298192658
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Göker, M. E. ve Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi. 2020;5 (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Günay, U. (2020). “Salgın Döneminde Gençler”, Yeni Koronavirüs Hastalığının Toplum Üzerine Etkileri ve Hemşirelik Yaklaşımları, İnönü Üniversitesi Yayınevi.
  • Kalaç, M. Ö., Telli, G. ve Eronal, Y. (2020), Covid-19 Mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Yayınları, Yayın No : 0040.
  • Kırgın, F. ve Aslanargun, E. (2023). Eğitim Yönetimi Alanında Yüksek Lisans Yapmış Okul Müdürlerine Yönelik Bakış Açıları, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, [Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction] 11(1), 169-185.
  • Mart, M. ve Kesicioglu, O. S. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde ailelerin evde oyun oynamaya ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Mengüç, E. (2022). İlkokul öğrenci velilerinin salgın (pandemi) döneminde uzaktan eğitim uygulamalarında yaşadıkları sorunların incelenmesi (Tez No. 732621) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi].
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.), Nobel Yayınları.
  • Miles, Matthew B. ve A. Michael Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Sage.
  • Nacaroğlu, H. İ. (2022). Meslek lisesi öğrencilerinin covid-19 salgını öncesi ve salgın döneminde internet ve sosyal medya bağımlılığı düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 744912) [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi].
  • Özdemir, K. (2021). COVİD-19 pandemisi uzaktan eğitim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin teknoloji kullanım deneyimleri (Tez No. 690772) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi].
  • Özercan, H. (2021). COVİD -19 pandemi sürecinde ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’na ilişkin görüşleri (Tez No. 700683) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi].
  • Özkal, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Sosyal bilgiler dersi kapsamında uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri (Tez No. 753136) [Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi].
  • Saldaña, Johnny. (2012). The Coding Manual for Qualitative Research. Londra: Sage.
  • Sarı, E. ve Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: COVID-19 Örneği, Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sarıbıyık, B. (2022). COVID-19 sürecinde ortaokul matematik dersinin uzaktan eğitim yoluyla uygulanmasının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi (Tez No. 710432) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi].
  • Sayan, H. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42). DOI: 10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Sever, M. ve Özdemir, S. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde öğrenci olma deneyimi: Bir fotoses (photovoice) çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(4), 1653-1679.
  • Tekin, Ö. (2022). Okul yöneticilerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar (İstanbul-Maltepe ilçesi örneği) (Tez No. 715285) [Yüksek lisans tezi, T.C. Maltepe Üniversitesi].
  • Ünal, H. Z. (2021). COVİD-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi: Yalova İli Altınova İlçesi Örneği (Tez No. 725586) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi].
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020a). Startling digital divides in distance learning emerge, https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge (Erişim: 01.06.2021).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020b). Stefania Giannini, Covid-19 school closures around the World will hit girls hardest, https://en.unesco.org/news/covid-19-school-closures-around-world-will-hit-girls-hardest.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2020c). COVID 19 Impact on Education: Globall Monitoring of School Closures caused by COVID 19. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim: 01.06.2021).
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO], (2021). Mission: Recovering Education 2021, https://gemreportunesco.wpcomstaging.com/2021/03/30/mission-recovering-education-2021/. United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2020a).
  • https://data.unicef.org/resources/remote-learning-reachability-factsheet/ (Erişim: 01.06.2021). United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2020b). https://www.unicef.org/reports/how-many-children-and-young-people-have-internet-access-home-2020 (Erişim: 07.06.2021).
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021a). https://www.unicef.org/reports/state-worlds-children-2021.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021b). https://www.unicef.org/reports/unicef-annual-report-2020.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF], (2021c). https://www.unicef.org/press-releases/first-day-school-indefinitely-postponed-140-million-first-time-students-around-world. United Nations Sustainable Development Group [UNSDG], (2020), https://unsdg.un.org/resources/policy-brief-impact-covid-19-children (Erişim: 01.06.2021).
  • Van Lancker, W. ve Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: a social crisis in the making. Lancet Public Health. May;5(5): 243-244. DOI: https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0. World Food Programe [WFP], (2020). Global Monitoring of School Meals During COVID-19 School Closures. Erişim tarihi 02.06.2021. https://cdn.wfp.org/2020/school-feeding-map/index.html.
  • World Health Organization [WHO], (2020). 2019 Novel Coronavirus (2019 nCoV): Strategic Preparedness and Response Plan, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/srp-04022020.pdf (erişim: 30.05.2021).
  • Yağmur, E. (2022). COVID-19 pandemisinde internet ve bilgi sistemleri kullanım başarısının incelenmesi: Erzurum merkez ortaokullarında bir uygulama (Tez No. 742498) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan Eğitim (Tez no. 241846) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi].
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın,1(1), 7-15.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği, Palet Yayınları.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Research Articles
Authors

Merve Buldu

Engin Aslanargun 0000-0002-4965-0229

Publication Date December 31, 2024
Submission Date October 5, 2024
Acceptance Date November 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Buldu, M., & Aslanargun, E. (2024). Covid 19 Salgını Sürecinde Okuldan Uzak Kalan Öğrencilerin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. Fikriyat, 4(2), 231-253. https://doi.org/10.61960/fikriyat.1561796