Kentlerde, belediyelerin halkı tanıma ve halka kendini tanıtmak amacıyla yaptığı faaliyetlerin tümü halkla ilişkiler faaliyetidir. Belediyelerin sosyal belediyecilik uygulamalarını başarılı şekilde gerçekleştirilebilmesi için de halkla ilişkiler araçlarının yaygın kullanımları etkin olmalıdır. Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygın kullanımı özellikle web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya (facebook, instagram, youtube, twitter) gibi araçların etkin kullanımının belediyelerin başarılı e-halkla ilişkiler faaliyeti yürütmesinde etkili olduğu aşikârdır. Zira günümüz dünyasında küresel bir sağlık krizi olarak ifade edilen Covid-19 pandemi süreci de bu araçların kullanımın önemini arttırmıştır.
Çalışmanın amacı, TÜİK Yaşam Endeksi verilerine göre her bölgeden bir il belirlemek suretiyle örneklem olarak seçilen il belediyelerinin sosyal belediyecilik anlayışlarını belirlemek ve buna ilişkin faaliyetlerinin halkla ilişkiler araçlarıyla bilgi alma-verme noktasındaki yeterliliklerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu belediye personelleriyle yapılan görüşmelere dair bulgular ortaya konulmaya çalışılmış ve konuya dair önerilerde bulunulmuştur.
Kentlerde, belediyelerin halkı tanıma ve halka kendini tanıtmak amacıyla yaptığı faaliyetlerin tümü halkla ilişkiler faaliyetidir. Belediyelerin sosyal belediyecilik uygulamalarını başarılı şekilde gerçekleştirilebilmesi için de halkla ilişkiler araçlarının yaygın kullanımları etkin olmalıdır. Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygın kullanımı özellikle web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya (facebook, instagram, youtube, twitter) gibi araçların etkin kullanımının belediyelerin başarılı e-halkla ilişkiler faaliyeti yürütmesinde etkili olduğu aşikârdır. Zira günümüz dünyasında küresel bir sağlık krizi olarak ifade edilen Covid-19 pandemi süreci de bu araçların kullanımın önemini arttırmıştır.
Çalışmanın amacı, TÜİK Yaşam Endeksi verilerine göre her bölgeden bir il belirlemek suretiyle örneklem olarak seçilen il belediyelerinin sosyal belediyecilik anlayışlarını belirlemek ve buna ilişkin faaliyetlerinin halkla ilişkiler araçlarıyla bilgi alma-verme noktasındaki yeterliliklerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu belediye personelleriyle yapılan görüşmelere dair bulgular ortaya konulmaya çalışılmış ve konuya dair önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
Journal of Finance Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.