İnsanlar bir arada yaşayabilmek
ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birbirleriyle iletişim kurarlar.
İletişim, başka alanlarda olduğu gibi sağlık alanında da başat faktörlerden
biridir. Bu alandaki çalışmalar sağlık iletişimi kapsamında yeni bir disiplin
olarak karşımıza çıkmıştır. Sağlıkta iletişim, aile hekimlerinin hasta başına
ayırdığı zamanın daha fazla olması ve birinci basamak sağlık hizmetlerinin
anahtar işlevi görmesi sebebiyle aile hekimliğinde diğerlerine göre daha
etkilidir. Bu çalışmanın amacı Malatya’da hizmet veren Aile Hekimliği
Merkezlerinde hizmet kalitesini ve hasta-hekim-özgüven üçgenini tamamlayan, bu
bağlamda önemli bir unsur olarak karşımıza çıkan sağlık iletişiminin
sorunlarını incelemektir. Yapılan araştırmada aile hekimliği modelinin başarısı
ve halk tarafından hangi derecede kabul gördüğü konularına değinilmiştir. Bu
çalışma sonucunda uygulamada yaşanan bazı aksaklıklardan dolayı memnuniyet
oranının düşük çıktığı ve iletişimde aksaklıkların yaşandığı, aile hekimliği
modelinin halk tarafından kabulü konusunda memnuniyet oranının düşük olduğu
görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | November 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |