BibTex RIS Cite

KATILIM BANKALARINDA İNTERNET BANKACILIĞI: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 24 Issue: 2, 191 - 204, 04.02.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.81653

Abstract

Bankacılık sektöründe son yıllarda büyük bir gelişme gösteren katılım bankacılığı özellikle faizle işlem
yapmak istemeyen muhafazakar kesimin tercih sebebi olmuştur. Katılım bankacılığı pek çok enstrümanıyla
bilinen bankacılık yapısının özelliklerini taşımakla beraber, sistem İslam hukukuna yer alan kar- zarar
ortaklığı yöntemiyle fon toplamak ve fon kullandırmaktadır.
Bu çalışmada katılım bankalarını tercih eden müşterilerin katılım bankacılığı hizmetlerinden elektronik
iletişim kanalları ile yararlanma düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, Elazığ ilinde
faaliyet gösteren Katılım Bankaları müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 programında analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda Katılım bankacılığı müşterilerinin internet bankacılığından yararlanma
düzeyleri ve bu yararlanma düzeylerini etkileyen müşteri demografik özelliklere göre farklılık gösterip
göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Katılım Bankalarında internet bankacılığı ile ilgili elde edilen
çeşitli bulgularda; Katılım Bankalarının Mevduat Bankalarına göre daha kuralcı ve daha güvenli bir
bankacılık modeli geliştirmeye çalıştıkları ortaya konulmaktadır. Katılım Bankalarının internet bankacılığını
güvenli bir şekilde kullanan müşteriler zaman sınırlaması olmadan birçok bankacılık işlemini gerçekleştirdiği
için tercih edilmelerinde de önemli bir etken olarak görünmektedir.

References

  • Akgeyik, T., ve Yavuz, A., (2008), Türk Bankacılık Sektöründe Yabancılaşma: Risk mi Fırsat mı? İTO Yayınları 50, İstanbul
  • Aras, N.O., Öztürk, M., (2011), “Reel Ekonomiye Katkıları Bakımından Katılım Bankalarının Kullandırdığı Fonların Analizi”, Ekonomi Bilimleri Dergisi Cilt 3, No 2, ISSN: 1309-8020 (Online.
  • Aktepe, İshak E. (2010), İslam Hukuku Çerçevesinde Finansman ve Bankacılık, İstanbul.
  • Aslan İ., (1998), İnternet El Kitabı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Atlı, Y., (2013), Bankacılık Sektöründe E-Pazarlama Uygulamaları Elazığ İlindeki Katılım Bankaları Müşterileri Üzerine Bir Araştırma (Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Elazığ.
  • Battal, A. (2004), Bankalar Kanunu Şerhi Sorularla Banka Hukuku, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Büyüköztürk, Ş., (2011), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Çınar R., Ercis A., (1993), “Genç Pazarın Banka Hizmetlerini Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması”, Pazarlama Dünyası, VII, 37.
  • İnce M., (1999), Elektronik Ticaret: Gelişme Yolundaki Ülkeler İçin İmkanlar ve Politikalar, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Hukuki Tedbirler ve Kurumsal Düzenlemeler Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Işkın Seyit A., (2010), Türk Bankacılık Sisteminde Alternatif Dağıtım Kanalları (Elektronik Bankacılık) Hizmetlerinin Riskleri ve Denetimi (Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul.
  • Nakip, M., (2003) Pazarlama Arastırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Öztürk,S. , (2009), Hizmet Pazarlaması. 8. Baskı Eskişehir, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Eskişehir.
  • Özsoy, İ., (2012), Türkiye’de Katılım Bankacılığı, Türkiye Katılım Bankaları Birliği, İstanbul.
  • Parasız, İ.M., (1992), Para, Banka ve Finansal Kuruluşlar, Ezgi Kitapevi Yayınevi, Bursa.
  • Saka, T., (2001), Türk Bankacılık Sektöründe Bilgi Teknolojileri Denetimi, TBB Yayınları, İstanbul, No:224.
  • Şimşek, B., (2006), Katılım Bankalarında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Örnek Bir Uygulama (Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Tarlan, S., (1986), Tarihte Bankacılık, Ankara.
  • Uslu, İ., “Küresel Pazar ve Elektronik Ticaret”, http://www.makalem.com/Search/ArticleDetails.asp?bWhere=true&nARTICLE_id=3804 adresinden, (Erişim 2012)
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. , Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara, 2004
  • http://www.tbb.org.tr/tr/ (Erişim Tarihi 22.12.2012)
Year 2014, Volume: 24 Issue: 2, 191 - 204, 04.02.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.81653

Abstract

References

  • Akgeyik, T., ve Yavuz, A., (2008), Türk Bankacılık Sektöründe Yabancılaşma: Risk mi Fırsat mı? İTO Yayınları 50, İstanbul
  • Aras, N.O., Öztürk, M., (2011), “Reel Ekonomiye Katkıları Bakımından Katılım Bankalarının Kullandırdığı Fonların Analizi”, Ekonomi Bilimleri Dergisi Cilt 3, No 2, ISSN: 1309-8020 (Online.
  • Aktepe, İshak E. (2010), İslam Hukuku Çerçevesinde Finansman ve Bankacılık, İstanbul.
  • Aslan İ., (1998), İnternet El Kitabı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Atlı, Y., (2013), Bankacılık Sektöründe E-Pazarlama Uygulamaları Elazığ İlindeki Katılım Bankaları Müşterileri Üzerine Bir Araştırma (Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Elazığ.
  • Battal, A. (2004), Bankalar Kanunu Şerhi Sorularla Banka Hukuku, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Büyüköztürk, Ş., (2011), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Çınar R., Ercis A., (1993), “Genç Pazarın Banka Hizmetlerini Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması”, Pazarlama Dünyası, VII, 37.
  • İnce M., (1999), Elektronik Ticaret: Gelişme Yolundaki Ülkeler İçin İmkanlar ve Politikalar, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Hukuki Tedbirler ve Kurumsal Düzenlemeler Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Işkın Seyit A., (2010), Türk Bankacılık Sisteminde Alternatif Dağıtım Kanalları (Elektronik Bankacılık) Hizmetlerinin Riskleri ve Denetimi (Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul.
  • Nakip, M., (2003) Pazarlama Arastırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Öztürk,S. , (2009), Hizmet Pazarlaması. 8. Baskı Eskişehir, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Eskişehir.
  • Özsoy, İ., (2012), Türkiye’de Katılım Bankacılığı, Türkiye Katılım Bankaları Birliği, İstanbul.
  • Parasız, İ.M., (1992), Para, Banka ve Finansal Kuruluşlar, Ezgi Kitapevi Yayınevi, Bursa.
  • Saka, T., (2001), Türk Bankacılık Sektöründe Bilgi Teknolojileri Denetimi, TBB Yayınları, İstanbul, No:224.
  • Şimşek, B., (2006), Katılım Bankalarında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Örnek Bir Uygulama (Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Tarlan, S., (1986), Tarihte Bankacılık, Ankara.
  • Uslu, İ., “Küresel Pazar ve Elektronik Ticaret”, http://www.makalem.com/Search/ArticleDetails.asp?bWhere=true&nARTICLE_id=3804 adresinden, (Erişim 2012)
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. , Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara, 2004
  • http://www.tbb.org.tr/tr/ (Erişim Tarihi 22.12.2012)
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Issue
Authors

Özcan Demir

Yavuz Atlı

Publication Date February 4, 2016
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Demir, Ö., & Atlı, Y. (2016). KATILIM BANKALARINDA İNTERNET BANKACILIĞI: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Firat University Journal of Social Sciences, 24(2), 191-204. https://doi.org/10.18069/fusbed.81653