Bu çalışma Katherine Anne Porter’ın, içselleştirdikleri ‘Öteki’lik ve ‘Nesne’ kimliği olan kentli kadın kahramanlarının öznel kimlik arayışlarını ve toplumlarındaki ‘Özne’ olma mücadelesini incelemektedir. Çalışmada 20. yüzyılın ilk yıllarının havasını yansıtan ve Amerika’da geçen “Theft” (1929) ve Meksika’da geçen “Flowering Judas” (1929) kentli kadınlar açısından ele alınmıştır. Porter öykülerde, ataerkil düzene göre yetiştirilmiş, ama hızla modernleşen Amerikan toplumunda kendi ayakları üzerinde durabilen, öte yandan tinsel yaşamında yalnız ve mutsuz olan kadın kahramanları betimlemektedir. Yazar, kadın kahramanların mücadelesini anlatırken kimlik arayışlarındaki başarısızlıklarında bütünüyle ataerkil düzeni suçlamaz, onların karakterlerinde de kusurlar bulur. Karakterler bir yanda eğitimli ve ekonomik özgürlük sahibidirler ama düşledikleri yaşam ve gerçeklikleri, toplumsal cinsiyetleri, toplumsal statüleri ve karşı cinsle olan ilişkileri arasına sıkışıp kalmışlardır. Düşlerini gerçekleştirmek için yeteri kadar cesaret ve gerçeklik hissine sahip değillerdir. Dolayısıyla Porter kadın karakterlerin kimlik oluşturmada benzer sıkıntıları yaşadıklarını gösterir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2015 |
Submission Date | January 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 25 Issue: 2 |