Bu çalışmanın
amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT)
kullanım düzeyleri ve bu teknolojileri öğrenme öğretme sürecine entegrasyonları
hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu amaçla birlikte, fen bilgisi öğretmen
adaylarının BİT kullanım düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından farklılık
gösterip göstermediği ve bunun yanında BİT'in öğrenme-öğretme sürecine
entegrasyonu hakkındaki görüşleri de araştırılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Fırat Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. ve 4. sınıflarında öğrenimlerine devam
eden 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Bilgi ve
İletişim Teknolojileri Kullanım Düzeyi Anketi" ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile
toplanmıştır.
Elde edilen veriler, betimsel istatistikler ve bağımsız gruplar t Testi
kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmeler
ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik ve
betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, fen
bilgisi öğretmen adaylarının BİT kullanım düzeyleri açısından kendilerini orta
düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca fen
bilgisi öğretmen adayları BİT’in öğrenme-öğretme
sürecine entegrasyonunun çok faydalı olduğunu,
kendilerine zaman kazandırdığını,
işlerini kolaylaştırdığını ve
öğrencilerin derse olan ilgisini artıracağını belirtmişlerdir.
The
aim of this study is to examine the level of science teacher candidates' use of information and
communication technologies (ICT) and their opinions on the integration of these
technologies into the teaching-learning process. For this purpose, it was researched
whether the ICT use levels of science teacher candidates differ significantly
in terms of some demographic variables, as well as their opinions on the
integration of ICT into the learning-teaching process. The participants of the
research constitute 144 teacher candidates studying in the 3rd and 4th grades
of Science Teacher Training Department
of Fırat University Faculty of Education.
The research data were collected using the "ICT Usage Survey"
and the semi-structured interview method.
The obtained data were analyzed by using descriptive statistics and
independent groups t Test. The
interviews were recorded with a voice
recorder. Content and descriptive analysis methods were used in the analysis of
the interviews.
The
study results reveal that the science teacher cantidates considered themselves
intermediate grade in terms of ICT usage levels. In addition, science teacher
candidates have indicated that the integration of ICT into the
learning-teaching process is so beneficial and it saves them time, facilitates
their work, and increases the interest of students in the classroom.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | May 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 28 Issue: 1 |