Din ve kültür sosyal bilimlerin içinde var
olduğu sürece, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının din kültürü kavramına
yükledikleri anlamlar oldukça önemliliğini kaybetmeyecektir. Ayrıca derslerinde dinin kültüründen ne
derece beslendiklerini ortaya koymak var olan dini bilgilerinin yeterliliği
konusunda da bilgi verecektir. Bu çalışmanın amacı, 2017-2018 eğitim ve öğretim
yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler
Öğretim Programı’na kayıtlı 1., 2., 3. ve 4. Sınıflardan 30 öğretmen adayının, din kültürü kavramı
hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışma, nitel araştırma
desenlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yöntemiyle yürütülmüştür. Bu doğrultuda
verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma
verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının din kültürü kavramı hakkındaki görüşlerini tespit
edebilmek amacıyla anket ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır.
The meanings of pre-service teachers in terms of religious culture’s concept are very important, because they are concerned with the religion and with the culture in their lives and their lessons at the same time. It will also provide information on the sufficiency about religious knowledge to reveal the degree to which religion is nourished from its culture. The aim of this study is to reveal the opinions of the prospective teachers of the 1st, 2nd, 3rd and 4th classes registered to the Social Studies Curriculum of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University in the 2017-2018 academic year. This study was carried out by phenomenology (phenomenon) method from qualitative research designs. In this context, semi-structured interview form was used to collect data. Content analysis was used to analyze the research data. In this study, a questionnaire and a semi-structured interview form were used to determine the opinions of pre-service teachers on religious culture’s concept.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Submission Date | October 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 29 Issue: 1 |