Performansla ilişkili ücretlendirmeye
yönelik yöntemler özel sektörde yıllardır yaygın şekilde kullanılırken, son
zamanlarda kamu hizmetlerinde de benzer yaklaşımların izlendiği görülmektedir.
Ülkemizde de kamu kesiminde performans
ölçümü ve denetimi gibi hususlar üzerinden etkinlik arayışları doğrultusunda performansla
ilişkili ücretlendirme daha fazla önem verilen bir konu haline gelmiştir. 2015
yılında hayata geçirilen ve günümüzde de bazı değişikliklerle devam ettirilen akademik
teşvik uygulamasının da bu arayışların bir sonucu olduğu söylenebilir. Araştırma,
kamu üniversitelerinde çalışan akademisyenlerin teşvik uygulamasına yönelik
görüşlerinin ve bu görüşlerin belirli faktörlere göre farklılık gösterip
göstermediğinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada akademisyenlerin
büyük kısmının teşvik uygulamasının bir takım değişiklikler yapılarak devam
ettirilmesini istediği tespit edilmiş ve yapılması istenen bu değişliklerin
neler olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır.
Performance-related pay methods are
recently observed in public services while they have been widely used in the
private sector for many years. Accordingly performance-related pay have become
more emphasized subject in Turkey in the direction of seeking efficiency
through performance measurement and audit in the public sector. It can be said
that Academic
Incentive Application which introduced in 2015 and has been continued today
with some changes is also a result of these seeking. The research was conducted
in order to determine views of academics working in public universities about
incentive application and differences for views according to certain factors. In research, it
has been determined that most of the academics want the incentive application
to be continued by making some changes and tried to present what are the
desired changes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Submission Date | October 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 29 Issue: 1 |