Görsel sanatların özellikle de sinema sanatının felsefe ile ilişkisi yeni bir konu değil. Ne var ki, görsel
sanatlarda ortaya çıkan yenilikler ve bu yeniliklerin getirdikleri dolayısıyla özellikle 'hareketli resimler'
alanında gündeme gelen tartışmalar, bu alanlarda yeni tanımlamaların yapılmasını gerekli kılmaktadır. Nedir
bu tartışmalar? Bu soruya cevap olarak günümüz sanatında estetik, estetik beğeni, imge ve imgelem gibi
konularda yaşanan 'yeni' yaklaşımlar yazımızın temel eksenini oluşturmaktadır. Bu konular üzerine;
felsefenin, bilimin ve sanatın yer yer farklı pencerelerden, bazen de ortak bir bakış açısıyla açmış olduğu
tartışmalar, sanat dallarının her birinde ayrıntılı olarak yapılagelmiştir. Bunun yanında bu konuların, güncel
sanatsal üretim pratikleri dolayısıyla sinemanın ve diğer görsel sanatların geleneksel anlatımlarında
yeniliklere yol açmış olduğu da bilinmektedir. İşte biz de bu makalede söz konusu sanatsal imgelerin
oluşumuna ve disiplinlerlerarası etkileşimin oluşturmuş olduğu bu yeni yaklaşım/lar/a tarihsel bir perspektif
içerisinde en genel anlamıyla 'yeni medya' olarak adlandırılabilecek gelişmeler ışığında bakarak, günümüz
sanatında söz konusu imgelerin gelmiş oldukları yeri tespit etmeye çalışacağız. Bunu yaparken yöntem
olarak, resim, fotoğraf ve sinema sanat dalları başta olmak üzere görsel sanatların oluşturduğu literatürdeki
terminoloji aracılığıyla, söz konusu olguların günümüzdeki gelişmelerle algılanışı üzerinde bir irdelemesini
yapacağız.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 23 Issue: 2 |