Bu çalısmanın amacı, Türkiye'nin doğusunda bulunan Mus ilindeki farklı lise türlerine göre
öğretmen ve öğrencilerin "okul kültürü" ile ilgili algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Bu
amaç doğrultusunda, öğretmen ve öğrencilerden okul kültürünü en iyi tanımlayan metaforlar
arastırıldı. Farklı okul türlerine göre algıları belirlemek amacıyla metaforlar 11 imge altında
toplandı ve frekans dağılımları analiz edildi. Endüstri Meslek Lisesi, Kız Meslek Lisesi, Anadolu
Lisesi ve Genel Lise'de öğrenim gören toplam 213 öğrenci ve bu liselerde görev yapan 46
öğretmen arastırmanın örneklemi olarak seçildi. Yarı yapılandırılmıs açık uçlı soru formatında
elde edilen cevaplar analiz edildi. En sık kullanılan metafor, "aile" metaforu olmustur ve
öğretmenlerle öğrencilerin okul kültürüne yönelik algılarında farklılıklar olduğu göze çarpmıstır.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Submission Date | February 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 21 Issue: 2 |