Đnternet ve bilisim teknolojilerinde yasanan büyük gelismeler, isletmelerin is ve ticaret yapma
sekil ve yöntemlerini de büyük oranda değistirdi. Klasik ticaret yöntemlerinin yanında, isletmeler ve
tüketiciler elektronik ortamda gerçeklestirilen ticaret faaliyetlerinin avantajlarının farkına vardılar.
Günümüzde isletmeler arası ve isletme tüketici arası gerçeklestirilen elektronik ticaret faaliyetleri her
geçen yıl katlanarak artmaktadır. Türkiye Đstatistik Kurumu verlerine göre, 2010 yılında ülkemizde 25
milyonu askın internet kullanıcısı mevcuttur. Böylesine büyük bir kullanıcı rakamına rağmen ne
yazıkki ülkemizdeki elektronik ticaret hacmi dünya genelindeki rakamlara ve artıslara ulasabilmis
değildir. Bu çalısmanın amacı, yerel tüketicilerin elektronik ticarete bakıs açılarını, kullanma
sıklıklarını ve tercihlerini ortaya koyarak e-ticaretin gelisimi ve yaygınlasması noktasında ipuçları elde
etmektir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Submission Date | February 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 21 Issue: 2 |