Bu araştırma, 2004–2005 öğretim yılında Türkiye’deki ilköğretim okullarında uygulamaya konulan altıncı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi programlarında yer alan ölçme değerlendirme etkinliklerinin gerçekleştirilmesine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Samsun merkez ve ilçelerinde görev yapan 14 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeni sosyal bilgiler programının ölçme-değerlendirme boyutunun uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmaya katılan sosyal bilgiler öğretmenlerinin tamamının yeni sosyal bilgiler programının uygulanmaya konulmasıyla birlikte farklı ölçmedeğerlendirme yöntemlerini kullanmaya başladıkları ve bu uygulamanın yararına inandıkları belirlenmiştir. Ancak öğretmenlerin büyük çoğunluğu farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygularken zaman bulmakta sıkıntı çekmekte ve artan iş yükünden şikâyet ettikleri görülmüştür. Öğretmenlerin yeni uygulamaya konulan ölçme araçlarının sonuçlarının değerlendirme notuna dönüştürülmesi konusunda da yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler programı, ölçme-değerlendirme, öğretmen görüşleri
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 20 Issue: 2 |