Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE'DE SİYASİ PARTİLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI: 2017 ANAYASA REFERANDUMUNDA YOUTUBE KULLANIMI ÜZERİNDEN BİR İNCELEME

Year 2019, Volume: 29 Issue: 2, 327 - 344, 30.08.2019
https://doi.org/10.18069/firatsbed.527101

Abstract

Yeni iletişim teknolojilerindeki
gelişmeler siyasetin yapısında da değişiklikler meydana getirmiştir.
Siyasetçilerin yüz yüze iletişimden ziyade günümüzde sosyal medyanın
yaygınlaşmasıyla birlikte kitle iletişim araçlarını kullanmaya başlaması bu
araçların siyasetçiler için stratejik bir öneme sahip olmasını sağlamıştır.
Sosyal medya ülkemizde siyasetçiler tarafından yardımcı ve tamamlayıcı bir araç
olarak sıklıkla kullanılmaktadır ve bundan sonra da kullanılmaya devam
edecektir. 2017 Anayasa referandumu sürecinde de sosyal medya araçları siyasi
partiler tarafından aktif bir şekilde kullanılmıştır.



Bu çalışmada, mecliste grubu bulunan AK
PARTİ, CHP, MHP ve HDP'nin 16 Nisan 2017 Anayasa Referandumu süresince sosyal
medya kullanımları ve paylaşımları karşılaştırmalı olarak analiz edilmektedir.
1 Şubat-16 Haziran 2017 tarihleri arasında incelenen dört partinin resmi
Youtube sayfaları ve paylaşımları içerik çözümleme yöntemi ile
değerlendirilmiştir. Siyasi partilerin Youtube paylaşımları müzik kullanımı,
kullanılan görüntü türü gibi teknik özellikler ve çekicilik türleri açısından
karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. İçerik analizi yönetimi ile elde edilen
bulgulara göre, siyasi partilerin Youtube’u, propaganda ve kamuoyunu
bilgilendirme amacıyla sıklıkla kullandığı tespit edilmiştir.

References

  • Balcı, Ş. ve O., Bekiroğlu, (2012), İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimleri’nde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma, Özlem Güllüoğlu, (Ed.), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Görsel Metin Çözümleme içinde, (1. baskı), Ütopya Yayınları, 268-323, Ankara.
  • Balcı, Ş.,(2006), Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
  • Bilgin, N., (2006), Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi: Teknikler ve Örnek Çalışmalar, (2. baskı), Siyasal Kitapevi, Ankara
  • Cheng, H. ve J. C., Schweitzer, (1996), “Cultural Values Reflected in Chinese AND U. S. Television Commercials”, Journal of Advertising Research, 36, (1), ss. 27-45.
  • Devran, Y., (2004), Mesaj, Strateji ve Taktikler: Siyasal Kampanya Yönetimi, (2. baskı), Odak İletişim, İstanbul.
  • Doğan, A., (2017), Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış, (1. baskı), Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti, Ankara.
  • Fidan, Z., (2015), Teknoloji ve Siyasal İletişim: Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
  • Fidan, Z., (2016), Teknoloji ve Siyasal İletişim: Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı, (1. baskı), Sebat Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Halk Oylaması Kılavuzu, İletişim Stratejisi, <http://www.kararimizevet.com/iletisimstratejisi>12.11.2017.
  • Türkiye Gazetesi, Sosyal Medyadaki Bütün Kulvarlarda AK Parti Birinci, < http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/485232.aspx>24.12.2017.
Year 2019, Volume: 29 Issue: 2, 327 - 344, 30.08.2019
https://doi.org/10.18069/firatsbed.527101

Abstract

References

  • Balcı, Ş. ve O., Bekiroğlu, (2012), İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimleri’nde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma, Özlem Güllüoğlu, (Ed.), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Görsel Metin Çözümleme içinde, (1. baskı), Ütopya Yayınları, 268-323, Ankara.
  • Balcı, Ş.,(2006), Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
  • Bilgin, N., (2006), Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi: Teknikler ve Örnek Çalışmalar, (2. baskı), Siyasal Kitapevi, Ankara
  • Cheng, H. ve J. C., Schweitzer, (1996), “Cultural Values Reflected in Chinese AND U. S. Television Commercials”, Journal of Advertising Research, 36, (1), ss. 27-45.
  • Devran, Y., (2004), Mesaj, Strateji ve Taktikler: Siyasal Kampanya Yönetimi, (2. baskı), Odak İletişim, İstanbul.
  • Doğan, A., (2017), Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış, (1. baskı), Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti, Ankara.
  • Fidan, Z., (2015), Teknoloji ve Siyasal İletişim: Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
  • Fidan, Z., (2016), Teknoloji ve Siyasal İletişim: Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı, (1. baskı), Sebat Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Halk Oylaması Kılavuzu, İletişim Stratejisi, <http://www.kararimizevet.com/iletisimstratejisi>12.11.2017.
  • Türkiye Gazetesi, Sosyal Medyadaki Bütün Kulvarlarda AK Parti Birinci, < http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/485232.aspx>24.12.2017.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Emrah Arğın 0000-0002-3619-8034

Publication Date August 30, 2019
Submission Date February 14, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 29 Issue: 2

Cite

APA Arğın, E. (2019). TÜRKİYE’DE SİYASİ PARTİLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI: 2017 ANAYASA REFERANDUMUNDA YOUTUBE KULLANIMI ÜZERİNDEN BİR İNCELEME. Firat University Journal of Social Sciences, 29(2), 327-344. https://doi.org/10.18069/firatsbed.527101